وزیر بهداشت در کارگروه سلامت سیستان و بلوچستان: آمار گویای بی عدالتی تاریخی در حوزه درمان استان سیستان و بلوچستان است

وزیر بهداشت افزود: تا زمانی که نتوانیم نیازهای درمانی و بهداشتی استان را به طور کامل رفع کنیم نمی توان نگاه فرا ملی داشت، توریسم درمانی در کنار تکمیل همه زیرساخت ها، نیازمند تعامل بین المللی با کشورهای همسایه است.
زاهدان-وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: آمار گویای بی عدالتی تاریخی در حوزه درمان سیستان و بلوچستان است که باید برای رفع این عقب ماندگی تلاش جدی داشت.
به گزارش خبرنگار مهر، دکتر سید حسن قاضی زاده هاشمی عصر امروز در کارگروه سلامت و امنیت غذائی سیسان و بلوچستان اظهار داشت: عقب ماندگی های تاریخی، توسعه شاخص های سلامت را تحت تأثیر قرار داده که دولت مصمم است این فاصله را کم کند.

وی افزود: سیستان و بلوچستان برای نظام یک راهبرد اساسی است، ای کاش دولت در زمینه منابع با محدودیت روبرو نبود تا می توانستیم برنامه های نظام سلامت را با سرعت و جدیت بیشتر در این دیار دنبال کنیم.

مقام عالی وزارت بهداشت با اشاره به همدلی ایجاد شده در فضای سیستان و بلوچستان بیان کرد: اکنون در حوزه اجتماعی این رفاقت ها و همدلی ها میان مذاهب و قومیت ها وصف ناشدنی است و باید این اتفاق ستودنی در تمامی حوزه ها تعمیم پیدا کند.

وی افزود: وحدت رمز ماندگاری سیستان و بلوچستان در آشوب منطقه است که باید به بهترین شکل از این راهبرد برای توسعه استان در دیگر بخش ها الگو برداری شود.

وزیر بهداشت بیان کرد: طی چند سال اخیر دشمن بارها و بارها با اجیر کردن افراد مختلف در صدد ضربه زدن به همبستگی مردم این استان بود که با اتحاد و همدلی یکی پس از دیگری شکست خورد.

وی با تشریح چالش های سیستان و بلوچستان اظهار داشت: در کنار معضلات مختلف نظیر حاشیه نشینی و اعتیاد مشکل خشکسالی نیز بر چالش های استان و بروز آسیب ها افزوده است که باید با نگاهی جامع محور پیامدهای منفی آن را کاهش دهیم.

هاشمی اظهار داشت: در بعد رفع کمبود نیروی انسانی در پزشکی قانونی که خواست استاندار نیز بود، امید داریم طی نشست دو هفته آینده با وزیر دادگستری این مشکل رفع شود.

یک چهارم پرسنل وزارت بهداشت ردیف اعتباری حقوق ندارند

وزیر بهداشت در ادامه بیان کرد: بسیاری از پرسنل این وزارتخانه در قالب قراردادی، شرکتی و تبصره ای تعریف شده اند که تامین هزینه های پرداخت حقوق برای این قشر چالش جدی است، چرا که ردیف جاری برای پرداخت حقوق آنان وجود ندارد.

وی افزود: اکنون ۹۵ هزار نفر از پرسنل فعال در بیمارستان ها و مراکز درمانی سیستان و بلوچستان در قالب یارانه و درآمد بیمارستان ها حقوق خود را دریافت می کنند که تحمیل این شرایط امکان جذب نیروی جدید را از وزارت خانه گرفته است.

وی یادآور شد: اگر دولت تعرفه های بیمارستانی را افزایش نمی داد، اکنون بسیاری از مراکز درمانی در سیستان و بلوچستان ورشکست شده بودند، امیدواریم مجلس و دولت مصوبه ای را در زمینه جذب نیروی انسانی جدید داشته باشند تا بتوانیم کمبود ها را رفع کنیم.

وزیر بهداشت بیان کرد: در توسعه نظام سلامت نیز در نظر داریم در آینده ای نزدیک، به ازای هر ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر چهار نفر را به عنوان هادیان سلامت در نظر بگیریم.

وی افزود: تا زمانی که نتوانیم نیازهای درمانی و بهداشتی استان را به طور کامل رفع کنیم نمی توان نگاه فرا ملی داشت، توریسم درمانی در کنار تکمیل همه زیرساخت ها، نیازمند تعامل بین المللی با کشورهای همسایه است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا