گلایه اهالی روستاهای تختی فیروزآباد و چاه هفتاری

با خیال آسوده بخواب اینجا غزه نیست، اینجا دمشق نیست، اینجا بغداد نیست، این سرزمین صاحب دارد، این سرزمین رهبر دارد، رییس جمهور دارد، نظام اسلامی با قانون مدون دارد.

بسمه تعالی

گلایه اهالی روستاهای تختی فیروزآباد و چاه هفتاری

با خیال آسوده بخواب اینجا غزه نیست، اینجا دمشق نیست، اینجا بغداد نیست، این سرزمین صاحب دارد، این سرزمین رهبر دارد، رییس جمهور دارد، نظام اسلامی با قانون مدون دارد.

نماینده محترم و فرماندار عزیز شهرستان ایرانشهر و بزرگان قوم بلوچ، بنده یک فرهنگی از روستای فیروزآباد از توابع بخش بمپور هستم، و به نمایندگی از مردم روستاهای فیروز آباد، چاه هفتاری و تختی، گلایه ای از نیرو های انتظامی و امنیتی شهرستان دارم که در جریان پاکسازی منطقه در مورخ 93/5/11 وارد روستا شده و از حدود ساعت 5 صبح وارد منازل روستاییان عزیز و زحمت کشان این خطه از مهد تمدن مکران بمپور عزیز شدند.

با وحشی گری تمام مردان منازل را دستبند زده سوار ماشین های انتظامی نموده و شروع به تفتیش منازل نموده، با استفاده از اسلحه و لباس مقدس نظام، مردم زحمت کش روستا را مورد آزار و اذیت قرار دادند، و تقریبا از تمام منازل دست به سرقت طلا و زیورآلات و اشیا قیمتی نموده اند و در مجموع حدود 2 کیلو گرم طلا از مادران و خواهران ما را به سرقت برده اند.

آیا این قابل هضم است، آیا این رفتار سربازان اسلام است که به زنان و افراد مسن و تحصیل کردگان روستا هتاکی و بی حرمتی کنند، آیا آنها دزد سارق را از روستا بردند، یا من فرهنگی که حدود ده سال است اسلحه ام خودکار است و کارم تعلیم فرزندان این مرز و بوم و همین نظامیان است.

نماینده محترم جناب آقای اربابی و فرماندار عزیز آقای مهندس داوودی، شما از فرمانده انتظامی شهرمان بپرسید، آیا کشفیات مواد مخدر بیشتر بود یا وزن طلاهای که به سرقت بردند.

آیا در بین نفرات دستگیر شده دزد، سارق مسلح، خلافکار بوده . آیا اونجوری که برنامه ریزی کرده بودند و با خودشان آمبولانس و تجهیزات پزشکی آورده بودند، تا زخمی های درگیریها را ببرند، آیا یک اشرار بود تا درگیر شوند. نبود و به امید خدا و با همت بزرگان نخواهد بود.

به والله قسم، که همچنین برخوردی از بعضی نیروها از برخورد همان سرباز اسرائیلی بدتر و شرم آورتر است، با این عملکرد نیروی انتظامی نه تنها جرایم کمتر نمیشه، بلکه باعث تروریست پروری و نارضایتی و بدبینی مردم از نظام میشه.

با سر کار آمدن دولت تدبیر و امید انتظارات مردم از مسئولین بالاتر رفته، و انتظار همچنین برخوردهایی را ندارند، این گونه حرکات از نیروی انتظامی در این برهه از زمان اصلا پذیرفته نیست، که بر خلاف خواست و اراده دولتمردان شهرستان دست به اقدامات شرم آور و ننگین اینچنینی بزنند، که خود این جریان باعث فاصله گرفتن مردم غیور بلوچ از نظام اسلامی خواهد شد. (به امید روزی که در کنار نیروهای انتظامی و امنیتی احساس امنیت واقعی داشته باشیم، نه احساس وحشت و بیگانگی)

“مسئولین محترم لطفا حق این مردم را نگذارید پایمال شود”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا