یک مرزبان ایرانی در درگیری در مرز ایران با پاکستان کشته شد

خبرگزاری هرانا ـ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران می‌گوید نیروهای این کشور با یک گروه “تروریستی” در منطقه‌ای مرزی در سیستان و بلوچستان درگیر شده‌اند، بر اساس این گزارش یک مرزبان ایرانی کشته و سه نفر از پیکارجویان بازداشت شده‌اند.
خبرگزاری هرانا ـ فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران می‌گوید نیروهای این کشور با یک گروه “تروریستی” در منطقه‌ای مرزی در سیستان و بلوچستان درگیر شده‌اند، بر اساس این گزارش یک مرزبان ایرانی کشته و سه نفر از پیکارجویان بازداشت شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از دویچه وله فارسی، سردار قاسم رضایی، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران روز شنبه ۲۰ تیر (۱۱ژوئیه) گفت که یک گروه “تروریستی” که از منطقه مرزی میرجاوه در سیستان و بلوچستان قصد ورود به ایران را داشتند، متلاشی شده است.

او که در جمع خبرنگاران در زاهدان صحبت می‌کرد گفت که اعضای این گروه بعد از ظهر جمعه (۱۹تیر) از پاکستان قصد ورود به ایران را داشتند که با کمین نیروهای مرزبانی روبرو شدند.

رضایی افزود در این درگیری دو ساعته تعدادی از “تروریست‌ها” کشته و سه نفر نیز دستگیر شدند. او می‌گوید دو نفر از دستگیرشدگان تابعیت پاکستانی دارند. او افزود که دستگیرشدگان اعتراف کرده‌اند که قصد انجام عملیات در برخی شهرهای ایران از جمله زاهدان، بم و کرمان را داشته‌اند.

فرمانده مرزبانی ایران همچنین تصریح کرد که ستوان دوم توحیدی نیز در این درگیری‌ها کشته شده ‌است.

به گفته رضایی از آنجایی که این درگیری در نزدیکی مرز صورت گرفت، تعدادی از مهاجمان به همراه مقادیری سلاح، مهمات و مواد منفجره به داخل خاک پاکستان بازگشتند. او همچنین گفت که این افراد جنازه‌های کشته‌شدگان را با خود برده‌اند.

انتقاد از دولت پاکستان

فرمانده مرزبانی ناجا از ضبط “سه قبضه سلاح، مقادیر زیادی مهمات، مواد منفجره و ۱۴۰ عدد چاشنی الکترونیکی انفجاری صوتی، زمانی و نوری” از مهاجمان خبر داد.

او از دولت پاکستان انتقاد کرد که شرایط این کشور به نحوی است که گروه‌های مهاجم امکان سازماندهی و آموزش برای حمله به نقاطی در درون ایران را یافته‌اند.

جنوب استان سیستان و بلوچستان و مناطق هم مرز با پاکستان در سال‌های گذشته شاهد عملیات مسلحانه فراوانی بوده است که مسئولیت اغلب آنها را گروه “جندالله” بر عهده گرفته است. این گروه بعد به “جیش‌العدل” تغییر نام داد.

از فروردین ماه امسال تا کنون هشت مرزبان ایرانی در منطقه “پیشین” و “باهوکلات” سیستان و بلوچستان در جریان حمله افراد مسلح کشته شدند. دو مامور مخابراتی سپاه پاسداران نیز چندی پیش در کوه بیرک شهرستان مهرستان ترور شدند.

با این حال برخی مسئولان امنیتی ایران می‌گوید گروه تروریستی “دولت اسلامی” (داعش) و دیگر گروه‌های تروریستی به دلیل “ثبات اجتماعی سیاسی و دفاعی ایران” و رصد شدن همه تحرکاتشان، خطر محسوب نمی‌شوند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا