نیش تند محمد سعید اربابی نماینده ایرانشهر (پهره) در نطق میان دستور مجلس به اظهارات شهریاری

گفتنی است چندی پیش حسین علی شهریاری نماینده سیستانی های زاهدان در نطق میان دستوری مجلس با اشاره به بلوچستان گفت: نگرانیم که در این استان اتفاقاتی که در موصل رخ داده، بیفتد که آن وقت دیگر دیر است”.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ايسنا، محمدحسين اربابي در نطق ميان دستور با تشريح آثار منفي رکود بر واحدهاي اقتصادي گفت: سياست‌هاي رکودآور دولت‌هاي گذشته به شدت واحدهاي اقتصادي را تحت تاثير قرار داده است؛ اين رکود در سيستان‌و‌بلوچستان موجب بيکاري نسل جوان، بيهوده کاري آنان و گسترش اعتياد و توسعه فساد و بزه‌هاي اجتماعي شده است. اگر دولت يازدهم نيز سياست‌هاي غلط گذشته را ادامه دهد هيچ اميدي به بهبودي اوضاع اقتصادي، سياسي، فرهنگي و امنيت استان نخواهد بود.
اين نماينده اهل تسنن مجلس شوراي اسلامي با بيان اين که مدتي است استان سيستان‌و‌بلوچستان گرفتار بدخواهي‌هاي دشمنان و ناداني‌هاي دوستان شده است گفت: از آشنايي که با سطحي‌نگري آب به آسياب دشمن مي‌ريزد گله‌مندم. چنين خودي‌هايي خطرناک‌تر از هر بيگانه‌اي هستند. بنابر هر اسناد تاريخي بيگانه در سيستان‌وبلوچستان هيچ راه به جايي نبرده است.
وي با انتقاد شديد نسبت به شرور دانستن قوم بلوچ از سوي برخي گفت: تسري دادن حالت يک شرور به کل قوم بلوچ و تحقير اين قوم به معناي به تاراج بردن اسم و رسم قوم بلوچ است. تحقير بلوچ‌هاي جان بر کف بسيار زشت و ناشايست است. اکنون که غرب به دنبال بر هم زدن نقشه سياسي منطقه و تغيير نقشه قومي و مذهبي در جنوب شرق کشور است نبايد برخي خودي‌ها در مسير دشمن حرکت کنند.
نماينده مردم ايرانشهر ادامه داد: خانواده‌هاي سيستاني و بلوچستاني کمتري درآمد با بيسوادي 29 درصدي را دارند و از نظر زير ساخت‌هاي اقتصادي تقريبا در وضعيت صفر به سر مي‌برند و تنها مرکز استاني را دارد که بدون گاز است. آيا اين مسائل در جهت منافع ملي و همگرايي قومي ملت است؟ تحريک احساسات مردم سيستان‌و‌بلوچستان و تهديد نهادهاي نظامي از سوي برخي دوست‌نماها انجام مي‌شود.
از مسئولان اجرايي مي‌خواهم اين عده را که يکه تازي مي‌کنند و موجب شکاف قومي و مذهبي در استان مي‌شوند مهار کنند.
گفتنی است چندی پیش حسین علی شهریاری نماینده سیستانی های زاهدان در نطق میان دستوری مجلس با اشاره به بلوچستان گفت: نگرانیم که در این استان اتفاقاتی که در موصل رخ داده، بیفتد که آن وقت دیگر دیر است”.
این نطق وی اما واکنش محد باقر زاده مشاور عالی رئیس ستاد کل نیروهای مسلح را در پی داشت با انتقاد شدید از مقایسه شرایط سیستان و بلوچستان با موصل عراق، این‌گونه اظهارات را “نوعی بازی در پازل دشمن” خواند که به گفته‌ی او “نشانه‌ایست از عدم آگاهی این نماینده محترم از اقتدار امنیتیِ جمهوری اسلامی ایران در مناطق مرزی”.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا