استقرار یگان‌ های نیروی دریایی در پسابندر بلوچستان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از شبکه خبر، علی غلام‌ زاده ، رئیس سازمان جهاد خودکفایی و تحقیقات صنعتی نیروی دریایی ارتش از استقرار نیروی دریای ارتش در پسابندر واقع در جنوب بلوچستان خبر داد. این جدید ترین پایگاه دریایی ارتش است.

پیشتر، سیاری فرمانده نیروی دریایی ارتش از تأسیس یک پایگاه “مهم” دریایی در جنوب شرقی آب‌ های ایران در سواحل “مکران” خبر داده بود. او این خبر را 29 بهمن ماه سال 92 در یک همایش در منطقه چابهار داده بود.

آن‌ طور که سیاری گفته بود، این پایگاه دریایی جزو منطقه دریایی کنارک محسوب خواهد شد و نیروی دریایی ارتش پیش از این در این مناطق حضور نظامی نداشت، اما از این به بعد حضور چشمگیری خواهد داشت.

فرمانده نیروی دریای ارتش وظیفه این پایگاه را کنترل رفت و آمدها اعلام کرده و گفته بود، با حضور نیروی دریایی در این منطقه، باید از این به بعد با اشراف بیشتری بتوانیم رفت و آمدها در منطقه را “کنترل” کنیم.

در حال حاضر ارتش ایران در سواحل دریای “مکران” چندین پایگاه دریایی در اختیار دارد که برخی از آنها نقش منطقه دریایی را ایفا می‌کنند. منطقه دریایی کنارک، پایگاه دریایی رأس میدانی و حالا پایگاه دریایی پسابندر.

 

پسابندر، روستایی کوچک در حاشیه سواحل دریای مکران در منطقه صفر مرزی ایران و پاکستان واقع شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا