افراد داعش را دو هلیکوپتر خارجی در ننگرهار افغانستان پیاده کرده است

سیاستمداران افغانی معمولا ارتش و دستگاههای اطلاعاتی پاکستان را حامی گروههای فعال تروریستی در افغانستان می دانند.
يک عضو مشرانوجرگه (مجلس افغانستان) ادعا میکند که دو هليکوپتر خارجى، افراد “داعش” را در ولسوالى سرخرود ولایت ننگرهار این کشور پياده نموده؛ اما معاون لوى درستيز می‌گوید که “گزارش تاييد کننده ای” در اين مورد ارائه نشده است.

جمعه الدین گیانوال نماینده مردم پکتيا در مشرانوجرگه گفت:« گزارش هايى وجود دارد که دو شب قبل دو هليکوپتر خارجى، شماری از افراد گروه داعش را در ولسوالی سرخرود ننگرهار پایين کرده است».

وى خواستارتحقيق جدى ازسوى مشرانوجرگه در اين مورد گرديد.

به گفته وی، نگرانی رئیس جمهوری روسیه، از حضور داعش در افغانستان برحق است؛ زیرا گروه داعش درحال نفوذ کردن در افغانستان میباشد و باید حکومت افغانستان، براى سرکوب اين گروه اقدامات جدی را روی دست گیرد.

به گزارش آژانس خبر پژواک افغانستان، محمد علم ایزدیار نایب اول مشرانوجرگه که ریاست نشست روز سه شنبه 22 دسامبر را برعهده داشت، گفت:« اگر پایين کردن افراد داعش واقعیت داشته باشد، برعلاوۀ حکومت و مردم افغانستان، برای تمام جهانیان جای نگرانی است؛ باید حامیان خارجی این گروه شناسایی شود».

وی به کمیسیون امنیت داخلی مشرانوجرگه هدایت داد تا اين موضوع را بررسى و نتایج آنرا به مجلس عمومی جرگه ارایه نماید.
در همین حال، دگرجنرال مرادعلی مراد معاون لوی درستیز (معاون فرماندهی ستاد کل) کشور، در صحبت با رسانه ها گفت: «از پایين کردن گروه داعش که گزارش تایید کننده باشد ارایه نشده؛ اما جای شک نیست، رد کرده نمی توانم؛ داعش، طالب و گروه حقانی کاملاً از حمایت حامیان خارجی شان برخوردار هستند و حمایت آنها را با خود دارند».

وی از حاميان خارجى گروه هاى يادشده نام نبرد و افزود: « گزارش ها وجود دارد؛ اما عملاً ندیده ایم که توسط چرخبال، افراد داعش به ولسوالی سرخرود انتقال شده باشند».

به اساس گزارش ها افراد گروه داعش در ولسوالى هاى اچين، چپرهار، پچيرآگام، کوت و ده بالا حضور دارند و يک راديو به نام “صداى خلافت” مربوط اين گروه نيز از يک هفته به اين طرف، در اين ولايت آغاز به نشرات کرده است.

درعين حال سلیم خان کندزی والی ننگرهار، به آژانس خبری پژواک گفت: « گفته می شد که چرخبال به ولسوالی سرخرود نشست کرده، با مسوولین امنیتی نشست داشتيم و آنها را وظیفه دادم تا این موضوع را بررسی بکنند».

وی افزود:« مردم محل ادعا دارند که چرخبال در این ولسوالی نشست کرده؛ اما هیچ فردی به چشم خود این قضیه را مشاهده نکرده که از طیاره کی ها پایين شده است».

والی ننگرهار، همچنان گفت که صبح روز سه شنبه دراين مورد با نیروهای خارجی مستقر در این ولایت نیز صحبت داشته و تحقیقات در این زمینه آغاز شده است.

نورالله یک تن از باشندگان (شهروندان) ولسوالی سرخرود گفت: « در اینجا آوازه است که دو روز قبل يک هلیکوپتر در نزدیکى قریۀ هجرت نشست کرده و شماری افراد گروه داعش را در نزدیک کوه پایين کرده است».

سیاستمداران افغانی معمولا ارتش و دستگاههای اطلاعاتی پاکستان را حامی گروههای فعال تروریستی در افغانستان می دانند

Publisher: hd

Source: http://farsi.alarabiya.net/fa/afghanistan/2015/12/23/افراد-داعش-را-دو-هلیکوپتر-خارجی-در-

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا