اقتصاد در خانواده‎های سیستان و بلوچستان به شکل جدی آسیب دیده است / استاندار سیستان و بلوچستان:

علی اوسط هاشمی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه اقتصاد در خانواده‎های این استان ‌به شکل جدی آسیب دیده است، گفت: سیستان و بلوچستان ‌با سایر استان‌ها متفاوت است و بنیه اقتصادی مردم این استان قوی نیست
به گزارش خبرگزاری فارس از زاهدان، علی اوسط هاشمی شامگاه چهارشنبه در دیدار با خداکرم جلالی رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در استانداری سیستان و بلوچستان، اظهار کرد: مردم سیستان بیش از 140 روز با گرد و خاک مقابله کرده و اهل مدارا بوده و ‌خود را با این شرایط و‌قف داده‎اند.

استاندار سیستان و بلوچستان افزود: ‌ما مسئولان خود را مدیون مردم می‌دانیم که اینقدر با عقلانیت برخورد می‌کنند.

این مسئول با بیان اینکه اقتصاد در خانواده‎های سیستان و بلوچستان به شکل جدی آسیب دیده است، ادامه داد: ‌این استان با سایر استان‌ها متفاوت است و بنیه اقتصادی مردم این استان قوی نیست.

هاشمی با بیان اینکه باید حداقل پوشش گیاهی در منطقه حفظ شود و سیاست حمایتی داشته باشیم، تاکید کرد: از دست دادن پوشش گیاهی معضلات اجتماعی را به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید نگاه‎های کلان را به این استان جلب و از حق مردم این منطقه دفاع کرد، گفت: البته در حال حاضر سیستان و بلوچستان، رو به توسعه قرار گرفته ‌و در آخرین اقدام، بنیاد مستضعفان وارد استان شده و اجرای چند طرح صنعتی را در دستور کار قرار داده است.

استاندار سیستان و بلوچستان بیان کرد: ‌بیش از 70 درصد در سیستان و بلوچستان تبخیر آب داریم‌ که باید برای این مشکل چاره‌اندیشی شود.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا