انتقاد شدید اللحن مولانا گرگیج نسبت به حذف نام بلوچستان و توهین به مولانا عبدالحمید

مولانا محمدحسین گرگیج در فرازی از بیانات خود در مراسم ختم قرآن شهرستان آزادشهر(1 مرداد 93) ضمن انتقاد شدید از حذف نام بلوچستان در برخی نامه ها وسایتهای رسمی واداری و همچنین توهین برخی افراطیون به مولانا عبدالحمید در فضای مجازی،خواهان پیگیری مسئولین و جلوگیری از چنین حرکات مذبوحانه و تفرقه افکن شد و از آنها خواست تا با چنین افراد مغرضی برخورد جدی داشته باشند تا امنیت ووحدت اسلامی حفظ شود.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از پایگاه اطلاع رسانی مولانا گرگیج، امام جمعه اهل سنت آزادشهر با بیان اینکه اهل سنت ایران خواهان وحدت اسلامی و آرامش در کشور هستند گفت: ما اتحاد اسلامی و امنیت و آرامش را در کشور می خواهیم و از کسانی که دنبال تفرقه هستند بیزاریم و برائت خود را اعلان می داریم . “شیخ الإسلام مولانا عبدالحمید(حفظه الله)” حیثیت و آبروی ما هست و جزو مقدسات اهل سنت وخط قرمز ما به شمار می رود مسئولین نباید به افراد نابخرد ،جاهل و احمق اجازه بدهند که در فضای مجازی ایشان را تخریب کنند.

وی با تأکید بر اینکه اسم و رسوم هر ملتی باید حفظ شود تصریح کرد: از یک سو نام بلوچستان را حذف می کنند و از طرفی دیگر به مولانا عبدالحمید توهین می کنند و با احساسات مردم بازی می کنند، قصد این افراد چه هست؟ اگر شما به تاریخ نگاه کنید نام این استان سیستان و بلوچستان بوده اما افرادی نام بلوچستان را حذف می کنند و مردم را تحریک می کنند، برخی ها می گویند شما چرا در مورد مسایل خارج از استان اظهار نظر می کنید ما در مورد فلسطین صحبت می کنیم بعد در مورد بلوچستان حرف نزنیم؟ ما بلوچیم و هر ملتی باید اسم و رسوماتش حفظ شود ؛ ماهرگز به دنبال تشتت و بازی با احساسات مردم نیستیم و هرکسی هم که با احساسات مردم بازی کند ما آن را نفی میکنیم و نمی گذاریم کسی سوء استفاده کند، ما تفرقه افکن نیستیم بلکه این شمایید که با حذف اسم “بلوچستان” از “سیستان” تفرقه افکنی می کنید، اگر بلوچستانی نباشد قطعا بدانید سیستانی هم نیست.

مولانا گرگیج ضمن انتقاد از بی توجهی مسئولین در برخورد با چنین مسایلی اظهار داشت: نباید اجازه داده شود افرادی احمق و نادان دست به چنین کارهایی بزنند، با احساسات مردم بازی کنند و در فضای مجازی مولانا عبدالحمید را زیر سؤال ببرند وهرگونه اهانتی به ایشان را روا دارند. چرا مسئولین جلوی این افسارگسیخته ها را نمی گیرند؟ باید جلوی این افراد تفرقه افکن گرفته شود اگر اینگونه نشود مردم خودشان جلوی این افراد را خواهند گرفت.

مدیر دارالعلوم فاروقیه گالیکش توهین به شخصیتهای مذهبی را نادرست خواند وافزود: به ذات الهی قسم ما به دنبال تفرقه نیستیم بلکه نسبت به توهین ها از خودمان واکنش نشان می دهیم؛ بازی کردن با آبروی مولانا عبدالحمید(حفظه الله) بازی با آبروی اهل سنت ایران است، از این رو خواسته ما از مسئولین این است، اگر به دنبال امنیت و اتحاد هستند جلوی چنین افرادی را بگیرند. هماگونه که هر کس به یک عالم شیعی توهین کند ما جلوی او را می گیریم و هرگز توهین و بازی کردن با آبروی شخصی را نمی پسندیم

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا