اپوزیسیون ایران در “شورای دمکراسی خواهان ایران” خواستار روی کار آمدن یک آلترناتیو دموکراتیک برای رژیم ولایت فقیه شد

دومین و آخرین روز نشست شورای دموکراسی ‌خواهان ایران یکشنبه 15 ژوئیه 2018 با برگزاری یک راهپیمایی در شهر کلن آلمان به کار خود پایان داد و شرکت ‌کنندگان در این راهپیمایی خواستار روی کار آمدن یک نظام دموکراتیک به عنوان آلترناتیو رژیم ولایت فقیه شدند. راهپیمایی روز یکشنبه شورای دموکراسی‌خواهان ایران در میدان کلیسای اصلی شهر کلن برگزار شد و در پایان این راهپیمایی بیانیه‌ای با تاکید بر ضرورت اتحاد همه گروه‌های اپوزیسیون با هدف یافتن یک آلترناتیو دموکراتیک برای دوره پس از سقوط رژیم ولایت فقیه صادر شد.

راهپیمایان از اتحادیه اروپا و جامعه جهانی خواستند که روابط خود با رژیم ایران را به دلیل استمرار سرکوب ملت‌های ایرانی به پا خواسته و ادامه روند فساد و استبداد و نقض حقوق بشر قطع کنند. آنها همچنین از کشورهای غربی و بقیه کشورهای دنیا خواستند ایران را به دلیل حمایت مستمر از تروریسم، دخالت در امور داخلی کشورهای منطقه و به ویژه صرف ثروت‌های ایران برای تامین مالی و تسلیحاتی گروه‌های شبیه‌نظامی و فرقه‌گرا در یمن، سوریه، لبنان و عراق، به جای هزینه این اموال برای مردم ایران، مورد بازخواست قرار داده و سپاه پاسداران به عنوان یک سازمان تروریستی به شمار آورند.

در بیانیه پایانی این نشست آمده: «رژیم جمهوری اسلامی ایران به دلیل ساختار سیاسی و دینی و ماهیت غیر قابل اصلاح، پس از 38 سال حکومت دیکتاتوری و فرقه‌ای مبتنی بر تبعیض و ماجراجویی‌های بین‌المللی، کشور را با بحران‌های متعددی مواجه کرده و آن را به بن ‌بست در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی رسانده است». در بخش دیگری از این بیانیه نیز بر این موضوع که «نمایندگانی از گروه‌های مختلف اپوزیسیون از همه ملت‌ها و قومیت‌های فارس، ترک آذربایجان، کرد، عرب، بلوچ، ترکمن، لر و غیره شیوه‌های رسیدن به دموکراسی، آزادی، برابری دینی و پیروزی نهایی بر استبداد را بررسی کردند» تاکید شد.

شورای دموکراسی‌خواهان ایران خواستار براندازی مسالمت ‌آمیز رژیم با هدف روی کار آمدن یک نظام فدرال دموکرات و تقسیم قدرت سیاسی و منابع اقتصادی میان ملت‌های مختلف در ایران شد. آنها همچنین وعده دادند که ساختار حقوقی دولت فدرال دموکرات آینده را از میان نیروهای سیاسی مشارکت ‌کننده و تصویب نهایی آن در مجلس موسسان را پیگیری کنند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا