بنرهای هشدارآمیز یزدی‌ها: خانه‌هایتان را از بلوچ ها و افغانستانی‌ها پس بگیرید!

حمید انوری، خبرنگار انصاف نیوز: تصاویری از نصب بنرهایی در رحمت آباد یزد منتشر شده و از اهالی محل خواسته شده است تا منازل خود را به مهاجران افغانستانی و بلوچ اجاره ندهند.

حجت الاسلام والمسلمین افتخاری‌پور، امام جمعه‌ی رحمت آباد یزد درباره نصب این بنرهای هشدارآمیز به خبرنگار انصاف نیوز گفت: این بنر در جلوی آب انبار محله‌ی رحمت آّباد نصب شده است. خیلی از اهالی محل نسبت به حضور اتباع خارجی افغان یا بلوچ گلایه دارند و برخی از آن‌ها اینجا را ترک کرده‌اند.

ایجاد ناامنی

افتخاری‌پور افزود: صحبتشان این است که حضور آن‌ها موجب ناامنی شده و درخواستشان این است تا به اتباع خانه اجاره ندهند و اگر داده‌اند آن را پس بگیرند و به افراد بومی اجاره دهند.

او درباره‌ی این که «آیا اعتراضاتی هم به‌صورت هفتگی جلوی مسجد صورت گرفته است یا خیر؟»، گفت: در این مورد خبری ندارم.

تفاوت فرهنگی عامل اعتراض

امام جمعه‌ی رحمت آباد در پاسخ به این که «آیا شما ادعای مردم را که افغانستانی­‌ها موجب ناامنی شدند را قبول ندارید»، گفت: شاید یک تخلفاتی از طرف آن‌­ها صورت بگیرد، اما بیشتر تفاوت­‌های فرهنگی موجب شده تا مردم ناراحت شوند.

او در پاسخ به این پرسش که «آیا پلیس پرونده‌ یا آماری در این باره داره که بر این ادعا دلالت داشته باشد یا این که صرفا بدلیل ناسیونالیست بودنشان اقدام به این برخوردها کرده‌اند؟»، ضمن بی اطلاعی از این آمارها گفت: در شهر یزد حدود صد هزار افغانستانی و بلوچ بدون مشکلی زندگی می‌کنند، اما اتفاقات موردی را نمی‌توان مبنی بر ناسیونالیست بودن مردم یزد دانست.

تندروی مردم

او با بیان این که «فکر نمی‌کنید این رفتارهای ضد بشری بازتاب بدی درباره‌ی ایرانی‌ها و بویژه یزدی‌ها داشته باشد؟»، اظهار کرد: بله، بلوچ‌ها تبعه‌­ی کشورمان هستند و افغانستانی که بصورت مجاز وارد شده‌­اند و موافق این­کار نیستم، اما از جهتی هم به مردم حق می‌­دهم چون اتباع غیرمجاز باید ساماندهی شوند که این وظیفه‌­ی مسوولان است، منتها این که بنر چاپ شود و تهدید کنند، درست نیست.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا