پيام حزب مردم بلوچستان به مناسبت 72مين سالگرد تأسيس جمهوري کوردستان درمهاباد

امروز در قرن بيست و يکم، قرن انقلاب اينفورماتيک و تکنولوژی رسانه ای، كشور ايران هنوز در چنگال نبود ابتدايی ترين آزادي ها براي ساکنان خود  و احترام نسبت به ملتهاي همسايه و  دنيا گرفتارست.

 هنوز تزهاي تماميت خواهانه و مستبدانه  دوران پهلوی  از آغاز قرن بيستم تا هم اکنون،  پايه اصلی و بنيادين  دولتمردان حاکم برايران را در مورد ملتهاي تحت ستم تشكيل مي دهد. هم اکنون  در جهان  نام ايران معادل دشمنی با با مردم خود و تبليغ كينه و نفرت عليه  کشور های منطقه و جامعه جهاني است.

ازآن تاريخ تاكنون ملتهاي تحت ستم ايران در هر فرصتي هم ميل به آزادي و عدالت از سوي خودشان را بيان كرده اند و هم لياقت خود براي بنا كردن جوامعي انساني تر مبتني بر حقوق بشر و رعايت عدالت را به نمايش گذاشته اند.

در سالهاي بعداز سرنگوني رژيم پهلوي ما شاهد مبارزات بينظيري در ميان ملتهاي تحت ستم ايران بوديم: مبارزات ملت كرد براي دستيابي به حقوق انساني خود كه با اشغال نظامي كردستان و قتل عامهاي متعدد پاسخ گرفت۔  جنبش ضد ولايت فقيه و خواهان خومختاري همه ملتها در آذربايجان به رهبري حزب خلق مسلمان كه از حمايت صريح ملت كورد برخوردار بود۔  تشكيل ستادهاي سياسي فرهنگي خلق عرب كه از سوي جنايتكار جنگي تيمسار احمد مدني غرق در خون شد۔

در بلوچستان کشتار سیستماتیک مردم بلوچ از ھمان ابتدای حیات جمھوری اسلامی با ترور رھبران سياسی بلوچ آغاز و با اعدام تمامی مردان آباديهايی از بلوچستان و اعدام يعقوب مهرنهاد اولين وبلاگ نويس جهان  وصدورطولانی ترين حکم  زندان به جرم وبلاگ نويسی در جهان به سخی ريگی  و بالاترين آمار نسبی اعدام جوانان سياسی و عقيدتی بلوچ در ايران  همچنان ادامه دارد۔

در چنين جفرافيايي 72 سال پيش دو حكومت ملي آذربايجان و كردستان در كنار هم  با برنامه اصلاحات همه جانبه براي مردم خود و پيام دوستي و همكاري نسبت به ديگر ملتهاي ساکن ايران کثيرالمله، كشورهاي منطقه و جامعه بين المللي  شکل گرفتند و عمري يكساله يافتند. احترام به حقوق زنان و تلاش براي تعديل ناعدالتي هاي اجتماعي از طريق رفورمهاي ارضي برگه اي ديگر از كارنامه يكساله اين دو حكومت ملي بود.

امروز در بحراني ترين دوران  تاريخ حيات جمهوري اسلامي، در حالي كه جناحهاي مختلف حكومتي در همه زمينه ها ناكارآمدی و ضرورت سرنگونی  خود را در  به تمامی مردمان ايران و منطقه و جهان  به اثبات رسانده اند، تنها آلترناتيو دموکراتيک قابل اتکا و اعتماد و مؤثر در جامعه ايران ، همبستگی متحدانه و  دموكراتيك  همه ملتهاي ساکن ايران به شمول ملت فارس  برای حذف نظام حآکم و ايجاد ساختاري دموكراتيك، سکولار و فدرال برای برقراری صلح و آرامش و همزيستی مسالمت آميز در ايرانی آزاد و آباد  و با مناسبات  حسنه با ملل منطقه و جامعه جهاني ميباشد۔

حزب مردم بلوچستان ، در 72مين سالگر تشكيل جمهوري مهاباد  به رهبري حزب دموكرات كردستان و زنده ياد محمد قاضي، به ملت كورد و و تمامی اعضای سياسی و پيشمرگان اين حزب  و تمامي احزاب و انسانهايي كه  خوشبختي و همدلي ملتهاي منطقه را جزو آرمان های خود ميدانند، تبريك  و شادباش ميگويد۔

حزب مردم بلوچستان،  همبستگی و همراهی تمامی مبارزان  کورد های کوردستان  را که به مثابه نيرو و فاکتوری تعيين کننده در رفع ستم ملی و برقراری دموکراسی  نه تنها در ايران بلکه در منطقه خاورميانه ميباشند،  خواهان است۔

حزب مردم بلوچستان

  ژانويه 2018

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا