بنیاد دفاع از دموکراسی ها: دولت جدید آمریکا به سالها مدارا در برابر رژیم ایران پایان میدهد

مارک دووبیتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی در کنگره آمریکا اعلام داشته است که «دولت جدید آمریکا به سالها مدارا و سهل گیری در برابر رژیم ایران پایان میدهد و تجاوزات این کشور را تحمل نخواهد کرد».

بنیاد دفاع از دموکراسی ها طی برگزاری جلسه ای در کنگره آمریکا، تحت عنوان «زیر نظر داشتن ایران و چگونگی مقابله با اقدامات نامشروع این کشور»، که با حضور کارشناسان اتمی، تروریسم و آشنا به مسایل ایران و منطقه از جمله دیوید آلبرایت رئیس موسسه علوم و امنیت بین المللی و مارک دووبیتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی تشکیل شد، از سیاست های دولت سابق ایالات متحده انتقاد کرده و اعلام داشته است که دولت جدید آمریکا با استفاده از اهرم های مختلفِ قدرت، در برابر رژیم ایران خواهد ایستاد.

مارک دووبیتز مدیر اجرایی بنیاد دفاع از دموکراسی ها در مورد طرح تحریم های جدید فراحزبی از سوی سناتورهای ایالات متحده، اعلام داشت: «تحریم ها آغاز خوبی است که نقض حقوق بشر و آزمایش موشک های بالستیک و سپاه پاسداران ایران را هدف قرار می دهد، که اهرم تجاوزات رژیم در خارج از این کشور است».

وی در ادامه افزود: «دولت جدید آمریکا به سالها مدارا و سهل گیری در برابر رژیم ایران پایان میدهد و به تهران هشدار داده است که تجاوزات این کشور و آزمایش های موشکی آن را تحمل نخواهد کرد و رژیم ایران شاهد استفاده دولت آمریکا از اهرم های مختلف قدرت، از جمله تحریم ها خواهد بود».

براساس گزارش صدای آمریکا، کارشناسان حاضر در این جلسه نیز، در این خصوص گفته اند که «نفوذ ایران در منطقه و فعالیت های نامشروع این کشور پس از امضای توافق هسته ای، از سوی جامعه جهانی نادیده گرفته شده و سیاست آمریکا در گذشته به طور موثر این فعالیت ها را ریشه کن نکرده است».

آنها همچنین تاکید کرده اند: «روشن است که دولت جدید آمریکا سیاست سخت تری علیه ایران و فعالیت های بی ثبات سازی این کشور اتخاذ کرده، اما آنچه مشخص نیست، آن است که دولت آمریکا با متحدان خود در منطقه مانند اسرائیل، چگونه در ارتباط با ایران همکاری خواهد کرد و برای حفاظت از آنها در برابر تهدیدهای ایران چه سیاستی را در پیش خواهد گرفت».

لازم به ذکر است که در این جلسه، در مورد فرصتهای پی گیری گزینه های یک سیاست جدید برای نظارت بر فعالیت های ایران و دراین باره که آیا ایالات متحده و کشورهای متحد و دوست در منطقه چگونه می توانند نقش ایران در بی ثبات سازی منطقه را محدود کنند نیز، صحبت شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا