بی توجهی جهادکشاورزی به کشاورزان دلگانی/ هزینه حمل هر 20 کیلومتر بار گندم 300 هزار تومان!

به گزارش عصرهامون، نبود کامیون حمل گندم و کمباین و سواستفاده برخی کامیون داران از این وضعیت باعث گلایه کشاورزان شهرستان دلگان از بی توجهی جهاد کشاورزی نسبت این مشکلات شد.

به گونه ای که در روزهای اخیر تعدادی از کشاورزان صیفی کار این شهرستان از نبود امکانات حمل و انتقال محصول از مزرعه به بازارهای فروش ابراز گله‌مندی کردند و اظهار داشتند: برای هر 20 کیلومتر حمل بار گندم باید هزینه 300 هزار تومانی پرداخت کنند.

هزینه بالای حمل و نقل باعث دلسردی کشاورزان و رها کردن گندم در مزارع شد

در این زمینه محمد بامری یکی از کشاورز دلگانی از بی توجهی جهاد کشاورزی نسبت به مشکلات کشاورزان در دلگان گلایه کرد و گفت: نبود برنامه ریزی مناسب توسط مسئولان باعث شده است که ما کشاورزان در فصل برداشت گندم با مشکلاتی از قبیل نبود کامیون حمل گندم و کمباین برای برداشت گندم هایمان مواجه شویم.

وی بیان کرد: نبود کامیون حمل بارگندم در دلگان باعث شده تعدادی ازکامیون دارها بدون درنظرگرفتن نرخ قانونی حمل بار گندم شروع به گرفتن هزینه های سنگینی با مبلغ ۳۰۰ هزار تومان در هر ۲۰ کیلومتر ازکشاورزان کنند که این هزینه بالا باعث دلسردی بسیار زیادی از کشاورزان و رها کردن گندمشان در مزارع شده است.

این کشاورز در گفت وگو با دلگان پرس افزود: راه انداختن بازار سیاه حمل محصولات کشاورزی توسط عده ای از دلالان و صاحبان کامیون ها باعث شده است که بیشترین زحمت و تلاش ما کشاورزان یک ساعته در جیب دلالان برود.

وی خاطر نشان کرد: حمل بارگندم با این هزینه کمرشکن از عهده ما بر نمی آید و بیشتر کشاورزان توانایی پرداخت هزینه ای به این زیادی را ندارند.

بامری در ادامه از کمبود کمباین برای برداشت گندم در دلگان خبر داد و تصریح کرد: اکنون زمان برداشت گندم در دلگان است یکی از مشکلات اصلی کشاورزان نبود کمباین برای برداشت محصول گندم است که جهاد کشاورزی باید هرچه سریعتر نسبت به رفع این مشکل اقدام کند.

وی خاطر نشان کرد: اگر مسئولان به مشکلات کشاورزان در دلگان توجه و مشکلات آنها را رفع کنند در سال های آینده با بهره گیری از آبیاری نوین؛ دلگان می تواند به قطب کشاورزی استان و کشور تبدیل و نیازمندی های بسیاری از مردم کشور را تامین کند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا