در ادامه ناتوانی دولت در مدیریت؛ نابودی هزاران تن محصول کشاورزی در سیستان و بلوچستان!/ کشاورزان در خطر ورشکستگی

پس از نابودی محصولات هندوانه و گندم در سیستان و بلوچستان این بار نوبت نابودی هزاران تن محصول کشاورزی نیازمند به سردخانه رسید تا کشاورزان بیشتری ورشکست شوند.

به گزارش خبرنگار عصرهامون، در روز های اخیر خبرهایی زیادی مبنی بر نابودی محصولات کشاورزی هندوانه و گندم در سیستان و بلوچستان منتشر شد که هر بار این نابودی خسارات زیادی به کشاورزان وارد کرد.

در روز های اخیر خبری مبنی بر کمبود سردخانه و نابودی محصولات کشاورزی در استان کلید خورد به طوری که جوادی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی در مراسم تودیع ومعارفه رییس جدید سازمان جهاد کشاورز ی سیستان و بلوچستان از تولید سالیانه 4 میلیون تن محصول کشاورزی در استان خبر داد و گفت: استان سیستان وبلوچستان به سردخانه های مجهز و بیشتری برای نگهداری فرآوری محصولات کشاورزی نیاز دارد.

وی گفته بود که 91 هزارتن ظرفیت سردخانه، مناسب سیستان و بلوچستان نیست و به ویژه این که بخش شیلات و صنایع تبدیلی این استان نیاز بیشتری به حمایت دارد.

جوادی افزایش تولید محصولات کشاورزی، با کاهش مصرف آب را از طریق اجرای طرح های نوین کشت و آبیاری، محوراصلی کار وزارت جهاد کشاورزی عنوان کرد.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت جهاد کشاورزی گفت: با تشکیل تعاونیهای تولید می توانیم از بهره برداران حمایت کنیم تا این اهداف محقق شود.

آنچه مسلم است مدیران باید به صورت اورژانسی این موضوع مهم را به مسئولان ارشد کشوری منعکس و با جذب اعتبار اقدام به ساخت سردخانه های بیشتر در سیستان و بلوچستان کنند تا اندکی از این وضعیت تاسف بار با جمع آوری محصول انباشته شده روی دست کشاورزان بکاهند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا