تداوم بازداشت عبدالله بزرگ زاده، معترض بازداشت شده در تجمع ایرانشهر

خبرگزاری هرانا – عبدالله بزرگ‌زاده، شهروندی که در تجمع روز یکشنبه مقابل فرمانداری شهر ایرانشهر بازداشت شده بود، پس از شکنجه در بازداشتگاه اداره اطلاعات روز گذشته به اطلاعات سپاه منتقل شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، عبدالله بزرگ‌زاده، شهروندی که در تجمع روز یکشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۷ مقابل فرمانداری شهر ایرانشهر بازداشت شده بود، به اداره اطلاعات سپاه منتقل شد.

یک منبع مطلع از وضعیت این شهروند بازداشت شده به گزارشگر هرانا گفت: “روز گذشته پس از یک روز بی خبری یکی از افراد نزدیک به خانواده آقای بزرگ‌زاده وی را در راهروی دادگستری دیده و به خانواده او اطلاع داده است.

عبدالله بزرگ زاده پس از بازداشت به بازداشتگاه اداره اطلاعات و روز گذشته به اطلاعات سپاه منتقل شده است”.

این منبع در خصوص وضعیت کنونی وی افزود: “آقای بزرگ زاده در زمان بازداشت در بازداشتگاه اداره اطلاعات مورد شکنجه قرار گرفته و اکنون از درد در ناحیه کمر رنج می‌برد”.

با وجود اینکه از آمار دقیق بازداشت شدگان در این تجمع اطلاعی در دست نیست، اما گزارشاتی مبنی بر بازداشت پنج تن دیگر منتشر شده که تاکنون از هویت این افراد اطلاعی در دست نیست.

تجمع روز یکشنبه در پی فراخوان هایی در شبکه های مجازی برای پرسشگری از فرماندار و مسئولان شهر ایرانشهر در خصوص ناامنی های اخیر این شهر برگزار شد.

مولوی طیب ملازهی امام جمعه ایرانشهر از وجود یک باند تبهکار پرده برداشت که تاکنون به ۴۱ زن تجاوز به عنف کرده‌اند.

لازم به ذکر است که طی ماه‌های اخیر مسئله‌ی تجاوز در ایران سیر صعودی داشته است.

در آخرین مورد هرانا گزارش کرده بود، سلمان خدادادی نماینده مردم ملکان که اکنون ریاست کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی را بر عهده دارد و پیش‌تر نیز دارای سوابقی از جمله تجاوز و آزار جنسی بوده است، به تازگی از سوی تعداد دیگری از دختران به تجاوز، آزار جنسی و سوءاستفاده از موقعیت خود متهم شده است.

ایرانشهر یکی از شهرهای استان سیستان و بلوچستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا