تندروهای افراطی، امنیت ملی را در سیستان و بلوچستان نشان گرفته اند

بررسی های ندای زاهدان نشان می دهد که در این مراسم مهمانان فقط شام صرف کرده اند و آیاتی از قرآن تلاوت شده و دو سخنرانی با موضوعات وحدت و سنت ازدواج انجام شده است.
به گزارش ندای زاهدان بررسی مواضع و گزارشهای یکی از سایتهای وابسته به محافل افراطی و تندرو استان (ز-ن)نشان می دهد این سایت بدون توجه به شرایط خاص استان و تحولات منطقه ای و بین المللی و تنها با هدف دستیابی به اهداف سیاسی و باندی خود فضایی را ایجاد کرده که غیر از دامن زدن به اختلافات و ایجاد شکاف بین مردم استان و تضعیف امنیت ملی نتیجه دیگری ندارد.

در حالی که مقام معظم رهبری، مراجع تقلید و علما در مقاطع مختلف بارها بر ضرورت وحدت بین شیعه و سنی و پرهیز از هر گونه اقدام تفرقه افکنانه تاکید کرده اند اما متاسفانه این باند محفلی هر بار با بهانه های مختلف،مستقیم و غیر مستقیم به ایجاد شکاف و گسست بین مردم شیعه و سنی استان دامن می زند.

هر چند با تلاش و فداکاری ها و مجاهدت های نیروهای امنیتی و نظامی استان و به لطف خداوند از شرایط امنیتی مناسبی برخوردار هستیم اما کیست که از حساسیت وضعیت و شرایط ویژه منطقه مطلع نباشد؟ در حالی که تمام تلاش ها برای تامین امنیت مردم استان و کشور به کار گرفته می شود آیا تحریک مردم و تلاش برای اختلاف افکنی بین آنها با هر بهانه و دلیلی ،زمینه را برای سوء استفاده گران و دشمنان نظام جمهوری اسلامی ایران فراهم نمی کند؟ آیا این نوع برخورد با هدف کاسبی سیاسی بازی در زمین دشمنان نظام نیست؟

در جدیدترین مورد این سایت به بهانه مراسم فرزند مولوی عبدالحمید، سعی کرده با پیوند دادن این مراسم با ایام عزاداری محرم و صفر احساسات مذهبی مردم را تحریک کرده و این مراسم را به نوعی تقابل با اعتقادات شیعیان نشان دهد. هر چند انتشار تصاویر استاندار و معاونین وی و اشاره پررنگ به حضور آنان در این مراسم در کنار بررسی سایر مطالب این سایت نشان از تلاش برای بهره برداری های سیاسی دارد اما آیا امنیت و آرامش استان بازیچه اهداف سیاسی است؟

نکته دیگر اینکه در حالی که تمامی مراجع تقلید شیعه برگزاری مراسم ازدواج در ایام محرم و صفر را به شرطی که توام با معصیت و هتک حرمت حضرت سیدالشهدا(ع) نباشد بدون اشکال می دانند، این سایت حتی حرمت آیت الله سلیمانی امام جمعه زاهدان و نماینده ولی فقیه در استان را نیز که در این مراسم شرکت کرده نگاه نداشته و با بیان مطالبی سعی کرده نشان دهد تمام شرکت کنندگان در این برنامه از جمله آیت الله سلیمانی نسبت به اعتقادات دینی و به خصوص حرمت ایام محرم و صفر بی توجه و بی اطلاع هستند. این در حالیست که بررسی های ندای زاهدان نشان می دهد که در این مراسم مهمانان فقط شام صرف کرده اند و آیاتی از قرآن تلاوت شده و دو سخنرانی با موضوعات وحدت و سنت ازدواج انجام شده است.

انتشار این مطلب نشان می دهد که گرانندگان سایت (ز.ن) در جهت منافع خود حتی از تخریب مستقیم و غیر مستقیم نماینده ولی فقیه در استان و چهره معتدل و منادی وحدتی چون آیت الله سلیمانی نیز ابایی ندارند.

در این شرایط از نیروهای امنیتی و قضایی انتظار می رود همچون گذشته با قاطعیت در مقابل اقداماتی که امنیت، آرامش و وحدت استان را نشانه رفته بایستند و اجازه ندهند اهداف باندی و محفلی باعث پایمال شدن خون شهدایی شود که تمام انگیزه شان خدمت به امنیت و آرامش و وحدت مردم استان بوده است.

گزارش تندروهای افراطی را در آدرس سایت زاهدان نیوز که در ذیل آمده است مرور نمائید

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا