حجم زیاد فعالیت اردوهای جهادی در بلوچستان

اردوه های جهادی عمدتا به گروه های گفته می شوند که با هدف استعمار و آبادانی وارد مناطق محروم می شوند. این اردوها زیر نظر مستقیم سپاه پاسدارن و بسیج فعالیت می کنند و هدف فعالیت این گروه ها در کنار فعالیت های عمرانی شناسایی و جذب نیروهای بومی است. هر گروه جهادی از یک یا چند روحانی شیعه تشکیل می شوند که هماهنگ کننده برنامه های فرهنگی گروه هستند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ علي اكبر جعفري، مسئول بسيج سازندگي استان سيستان و بلوچستان در گفت وگو با پايگاه اطلاع رساني بسيج سازندگي كشور ضمن بيان اين مطلب گفت: استان سيستان و بلوچستان در عرصه جهادي داراي 296 گروه جهادي است كه در سطح استان فعال هستند.

 

وي در ادامه افزود: اين گروه ها در دورترين نقاط اين استان فعاليت هاي عمراني، فرهنگي و محروميت زدايي انجام مي دهند.

مسئول بسيج سازندگي استان سيستان و بلوچستان با اشاره به حجم زياد فعاليت هاي گروه هاي جهادي در اين استان، اظهار كرد: اين گروه هاي جهادي شامل 70 گروه دانشجويي، 60 گروه مساجد و محلات، 30 گروه طلاب، 130 گروه دانش آموزي و 6 گروه مداحان هستند.

جعفري تصريح كرد: اين استان در سال جاري تاكنون ميزبان 17 گروه جهادي از خارج از استان سيستان و بلوچستان بوده است كه اين عزيزان نيز فعاليت هاي جهادي چشمگيري در سطح استان انجام داده اند. به گفته وی باقی گروه ها بومی هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا