حمله موشکی جنایتکارانه به لیبرتی اردوگاه مجاهدین خلق ایران ـ ۷آبان ۹۴ در عراق چند کشته و زخمی بر جای نهاد + اسامی کشته شدگان

اردوگاه لیبرتی در عراق که اعضای سازمان مجاهدین خلق ایران در آن مستقر هستند ساعت 7:40 دقیقه به وقت محلی مورد حمله موشکی ناشناس قرار گرفت.
دکتر سنابرق زاهدی رئیس کمیته حقوقی شورای ملی مقاومت ایران در تماسی با العربیه.نت گفته که حداقل 11 پناهنده از اعضای مجاهدین در اثر این حمله کشته و تعداد زیادی زخمی شده‌اند.
وی حمله به اردوگاه لیبرتی در نزدیکی بغداد را که 2000 تن از اعضای غیر مسلح سازمان مجاهدین در آن مستقر هستند، بسیار سنگین توصیف کرد.
یکی از ساکنان اردوگاه در تماس با العربیه.نت ضمن متهم کردن طرف‌هایی که آنها را “مزدوران” رژیم ایران توصیف کرد به دست زدن به این حمله، افزود که جریان برق در اردوگاه قطع شده و کاروان‌های اردوگاه دچار آتش سوزی شده که تلاش برای خاموش کردن آتش توسط ساکنان اردوگاه ادامه دارد.
به گزارش رویترز به نقل از سرتیپ یحیی رسول سخنگوی فرماندهی نیروهای مشترک عراق 15 موشک در نزدیکی اردوگاهی در اطراف فرودگاه بین‌المللی بغداد که اعضای یک گروه وابسته به اپوزیسیون ایران در آن مستقر هستند سقوط کرده است.
بر اساس این گزارش این مقام نظامی عراقی اشاره‌ای به اینکه گروه مورد هدف این حمله از اعضای سازمان مجاهدین خلق هستند، نکرد.
رسول گفت:” گزارش فوری از شمار کشته شدگان و زخمی‌ها در اثر پرتاب موشک به لیبرتی از کوی البکریه واقع در 6 کیلومتری شمال شرقی فرودگاه بغداد دریافت نشده است.
اسامی تعدادی از شهیدان که تا کنون رسیده است به شرح زیر است:
مجاهدان خلق مهدی توکل، بهزاد میرشاهی، حسن اداوی، رجب محمدی، رضا وادیان، شریف ویسی، حسین سرو آزاد، احمد مسچیان، جاسم قصیر، ابوطالب هاشمی، حمید دهقان، کیومرث یوسفی، حسین گندمی و نیره ربیعی.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا