زاهدان پس از ساری رتبه دوم بیشترین بیماران تالاسمی کشور

نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: بیش از ۱۷ هزار و ۶۸۷ بیمار مبتلا به تالاسمی در سطح کشور وجود دارد.

عابد فتاحی در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار کرد: براساس گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بیش از ۱۷ هزار و ۶۸۷ نفر بیمار مبتلا به تالاسمی تنها در شهرهای بزرگ کشور شناسایی شده‌اند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه شهر ساری با یک هزار و ۷۰۸ نفر، بیشترین آمار مبتلایان به بیماری تالاسمی در کشور را دارد، افزود: پس از آن، شهرهایی همچون زاهدان با یک هزار و ۵۴۲ نفر، شیراز با یک هزار و ۴۹۰ نفر، بندرعباس با یک هزار و ۳۱۸ نفر و اصفهان با یک هزار و ۴۶ نفر در رده های بعدی قرار دارند.

فتاحی با اشاره به اینکه برخی شهرهای کشور کمترین آمار مبتلایان به بیماری خاص مانند تالاسمی را دارند، تصریح کرد: براساس گزارش معاونت حقوقی و امور مجلس وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، برخی شهرهای بزرگ مانند ساوه با ۳۰ نفر، نیشابور ۲۲، سبزوار ۲۶،تربیت حیدریه ۱۲، رفسنجان ۱۷، مراغه با ۵ و گناباد با یک نفر بیمار، کمترین آمار را دارند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: با وجود جمعیت ۱۴ میلیونی پایتخت، اما آمار مبتلایان به این بیماری در تهران ۳۴۵ نفر است و در این رابطه در شهر ارومیه ۱۲۱ نفر فرد مبتلا به تالاسمی شناسایی شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا