سپاه پاسداران جوانان بلوج را در تنگنا قرار می دهد و با نیرنگ به سوریه می فرستد.

بر اساس این گزارش آنها طی تماس تلفنی به خانواده‌های خود گفته‌اند برای “آموزش” در یک پادگان نظامی به سر می‌برند و تا مدتی امکان تماس کرفتن را ندارند
به نقل از منابع “موثق” و بستگان خبر داده که روز چهارشنبه، ۲۹ مهرماه، یک گروه ۲۵ نفری متشکل ازجوانان منطقه فنوج، نیکشهر، قصرقند و بنت به وسیله ۴ دستگاه خودرو نظامی جهت اعزام به سوریه به مناطق غربی ایران منتقل شده‌اند.

بر اساس این گزارش آنها طی تماس تلفنی به خانواده‌های خود گفته‌اند برای “آموزش” در یک پادگان نظامی به سر می‌برند و تا مدتی امکان تماس کرفتن را ندارند.

در گفنگوی رضا شیرانی، فعال بلوچ که هم اکنون ساکن پاکستان است به سایت استمان گفت، برادر او یکی از افراد اعزامی به سوریه بوده، اما بعدا موفق به بازگشت شده است.

تامین امنیت استان سیستان و بلوچستان از سال ۱۳۸۸ به صورت رسمی به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی واگذار شده است.

حزب مردم بلوچستان از ابتدا اقدام سپاه در اعزام شهروندان بلوچ به سوریه را با عنوان “سوء استفاده سپاه از فقر” مردم بلوچستان بررسی کرده است. افراد اعزام شده بین ۱۸ تا ۳۵ سال سن دارند و به هر کدام مبلغ ماهیانه ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان در ازای ۴۵ روز ماموریت و ۴۵ روز دیگر استراحت تعلق می گیرد.

بر اساس این گزارش های که رسیده تعدا زیادی از جوانان بلوچ به شکل مخفیانه فرستاده شده اند. که از وضعیت آنها گزارشی در دسترس نیست.

گزارش‌ها اکه به دست ما رسیده است حکایت از آن دارد که جوانان بلوچ بجز از قصرفند و نیکشهر از شهرهای زابل، درگان، بزمان و بشاگرد نیز با اعطای امتیازات مشابه به سوریه اعزام کرده است.

فعالان بلوچ که با این اقدام ضد انسانی سپاه مخالفت می کنند و مردم را از فجایع جنگ سوریه آگاه می کنند مورد تعقیب اذیت و آزار قرار گرفته اند. تعدادی دستگیر و تعدادی نیز ترور شده اند.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا