سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان گروگانگیری می کند

رابعه گمشادزهی همسر فقیر گمشادزهی یکی از اعضای جیش العدل است، وی از جمله زنان بازداشت شده بود که پس از واقعه انفجار اتوبوس در مسیر خاش و زاهدان در بازداشت های گُسترده شهروندان بلوچ دستگیر شده است و از وضعیت رابعه گمشادزهی، زن بلوچستانی و همسر یکی از اعضای جیش العدل ، پس از گذشت ۱۲ روز، هیچ اطلاعی در دست نیست.

عمادالدین ملازهی، فعال بلوچ در این مورد به رسانه های حقوق بشری گفته است : «به نظر می‌رسد سپاه پاسداران که پس از این حملات دست به بازداشت گسترده شهروندان بلوچ زده بود، سعی دارد تا خانم گمشادزهی را به عنوان گروگان نزد خود نگه دارد»

به گزارش کمپین دفاع از زندانیان سیاسی و مدنی، رابعه گمشادزهی دختر نورالله، از جمله زنان بازداشت شده بود که پس از واقعه انفجار اتوبوس در مسیر خاش و زاهدان در بازداشت های گُسترده شهروندان بلوچ دستگیر شده است.

کمپین فعالین بلوچ با تایید این خبر، «رابعه گمشادزهی» را همسر یکی از اعضای گروه موسوم به «جیش العدل» معرفی کرده که حکومت ایران این گروه را تروریستی می ‌نامد.

این فعال بلوچ در باره گروگانگیری سپاه می‌گوید: «این اولین‌بار نیست که مقامات امنیتی دست به چنین کاری می‌زنند، پیش از این محمد صابر ملک رئیسی که تنها نوجوان ۱۷ ساله‌ای بیش نبود را بازداشت و به حبس های طولانی مدت محکوم کردند تا بعنوان گروگان نزد خود نگه دارند».

محمد صابر ملک‌رئیسی خودش مینویسد: اینجانب زندانی سیاسی عقیدتی، محمد صابر ملک رئیسی فرزند دادعلی متولد بهمن ۱۳۷۰ از ملت بلوچ تبعه ایران ساکن شهرستان چابهار هستم. هم‌اکنون در زندان مرکزی اردبیل به تبعید بسر می‌برم.

در سن ۱۷ سالگی در تاریخ ۸۸.۷.۲ دستگیر و در مورخه ۹۰.۵.۱ از دادگاه عمومی و انقلاب زاهدان محکوم به پانزده سال تبعید در زندان اردبیل و دو سال حبس به حیث خروج از مرز گشته‌ام.

از همان ابتدای دستگیری‌ام متحمل بدترین نوع شکنجه و شرایط غیرانسانی بوده و هستم.

به مدت ۲۱ ماه در بازداشتگاه وزارت اطلاعات زاهدان با بدترین شکنجه‌های جسمانی و روحی در آن شرایط سنی کم بسر برده‌ام، حتی با بسته شدن به تخت شکنجه یا به‌ اصطلاح خودشان «تخت معجزه» مجبور به اقرار و اعترافات ساختگی شده‌ام.

یادآوری میشود در ۲۴ بهمن‌ماه رسانه های ایران خبردادند که طی یک حمله انتحاری به اتوبوس حامل نیروهای مرزبانی سپاه پاسداران در استان سیستان و بلوچستان دست‌ کم ۲۷ نفر کشته و تعدادی نیز زخمی شدند؛ مسئولیت این حمله را گروه «جیش العدل» با انتشار بیانیه‌ای بعهده گرفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا