” همبستگی برای آزادی و برابری در ايران” از تحصن سراسری فرهنگیان حمایت و پشتیبانی می کنیم

شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای ‌صنفی فرهنگیان ایران با صدور فراخوانی در تاریخ  دوشنبه 6 اسفند، از معلمان سراسر کشور درخواست کرده است  در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه ۹۷ در دفتر مدارس تحصن نموده و از حضور در کلاسهای درس خود داری نمایند.

فراخوان اخیر شورای‌ هماهنگی‌ تشکلهای ‌صنفی فرهنگیان ایران، در ادامه حرکتهای اعتراضی فرهنگیان شاغل و بازنشسته  و بویژه  تحصن های مهر و آبان سال جاری  که با شرکت وسیع فرهنگیان صورت گرفت، صادر شده است.

فرهنگیان در طی سالهای اخیر و به شیوه های گوناگون ضمن ابراز نا رضایتی از سیستم آموزشی در کشور، به وضعیت ناهنجار شغلی، پایین بودن دستمزد و حقوق فرهنگیان شاغل و بازنشسته، اعتراض کرده اند.

پاسخ حکومت اسلامی در ایران اما به این خواسته های برحق،  در اکثر موارد، حمله به تجمعات، ضرب و شتم، اخراج از کار، بازداشت و زندانی کردن معلمان بوده است . هم از این رو، اولین خواسته در فراخوان به تحصن در روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ اسفند ماه ۹۷ ” آزادی فعالان صنفی فرهنگی و بسته شدن همه پرونده ها در این زمینه ” می باشد.

فرهنگیان با وقوف کامل بر حقوق مدنی خود، داشتن تشکلهای آزاد صنفی را به عنوان دومین خواسته  مطرح کرده اند. از جمله خواسته های دیگر، اختصاص بودجه کافی و متناسب به آموزش و پرورش و توقف سیاست‌ پولی سازی مدارس، همسان سازی حقوق بازنشستگان فرهنگی با شاغلان و ارتقای آن به بالاتر ازحد خط فقر و لغو قرار داد با بیمه ناکار آمد، می باشند.

“همبستگی برای آزادی و برابری در ایران”، ضمن پشتیبانی قاطعانه از تحصن فرهنگیان، اقشار مختلف مردم و بویژه دانش‌آموزان و دانشجویان را به حمایت از آنان فرا خوانده و همزمان می‌ کوشد صدای اعتراض حق‌طلبانه‌شان را هرچه رساتر منعکس نماید.

“همبستگی برای آزادی و برابری در ایران”

9 اسفند ماه 1397 – 28 فوريه 2019

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا