متن کامل بیانیه اعلام موجودیت ائتلاف «همبستگی برای آزادی و برابری در ایران»

ده سازمان و حزب مخالف جمهوری اسلامی ایران، ائتلافی تحت عنوان «همبستگی برای آزادی و برابری در ايران» تشکیل دادند. جریان‌های عضو این ائتلاف هدف براندازی نظام حاکم در ایران و برقراری جمهوری فدراتیو را دنبال می‌کنند.

این ده سازمان و حزب روز شنبه 23 فوریه در شهر هانوفر آلمان گرد هم آمدند و با صدور بیانیه‌ای ائتلاف جدید را اعلام کردند و در بیانیه پایانی خود بر «سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری جمهوری مبتنی بر دمکراسی، آزادی، برابری حقوقی شهروندان و جدایی دین از دولت» تاکید کردند.

بیانیه اعلام ائتلاف را اتحاد دمکراتيک آذربايجان – بيرليک، جنبش جمهوريخوهان دموکرات و لائيک ايران، حزب تضامن دمکراتيک اهواز، حزب دمکرات کردستان ايران، حزب دمکرات کردستان، حزب کومه‌له کردستان ايران، حزب مردم بلوچستان، سازمان اتحاد فدائيان خلق ايران، شورای موقت سوسياليست‌های چپ ايران و کومه‌له زحمتکشان کردستان امضا کرده است.

متن کامل اطلاعیه «ائتلاف همبستگی برای آزادی و برابری در ایران»

اطلاعيه آغاز فعاليت: “همبستگی برای آزادی و برابری در ايران”

چهل سال از به قدرت رسيدن جمهوری اسلامی در ايران می گذرد، که در اين مدت حاصلی جز جنايت، سرکوب، کشتار و اعدام، غارتگری و تشدید فقر روز افزون برای مردم نداشته است۔ درچنين شرايطى، شاهد اعتراضات توده‌های مردم برای رفع تبعيض، آزادی و عدالت اجتماعی، در اشکال مبارزات برابرى طلبانه مليتهای مختلف ايران، جنبشهای اجتماعی و اعتراضات مدنى کارگران، زنان، دانشجويان، کشاورزان، فرھنگيان، حفظ محيط زيست، بیکاران و تھيدستان ميباشيم.

تعميق بحرانهای چندگانه درتار و پود جامعه از يکسو، و تشديد تنش و تخاصم در مناسبات منطقه اى و بين المللى و تحريمهای ناشی از آن از سوى ديگر، جمهوری اسلامی ايران را ناتوانتر از ھميشه و در سراشيب فروپاشى قرار داده است.

در چنين وضعيتى، ادامه حاکميت اين رژيم جز زيان و مصائب بيشترى برای مردم ندارد۔ از اين رو همراهی و اشتراک مساعی همه نيروهای جمهوريخواه دموکرات برای پشتيبانی از مبارزات مردم در جھت مقابله با جمھورى اسلامى در ايران، بيش از هر زمان ديگری، ضرورى است.

با درک اين واقعيت، ما احزاب و سازمانهای امضا کننده تفاهم نامه 25 آبان 1397 – 16 نوامبر 2018، همکاری رسمی خود را با نام زير آغاز می کنيم :

“همبستگی برای آزادی و برابری در ايران”

بنا به تفاهم نامه مورد توافق، ما مشترکا برای سرنگونی جمهوری اسلامی و جایگزینی آن با یک نظام برخاسته از آراء مردم بر مبناى جمهوریت، دمکراسی، جدائی دین و دولت و فدرالیسمى که تأمين حقوق برابر ملی – دموکراتیک ملیت ها و اقوام ساکن ایران باشد، مبارزه می کنيم.

ما از مبارزات آزاديخواهانه و حق طلبانه مردمان ايران و جنبشهای مدنی و اجتماعی جاری، قاطعانه حمايت می کنيم. ما مصمم هستیم با تاکید بر منافع و حقوق مردم کشورمان و پایان بخشیدن به ستمها و تبعیضات موجود و تامين برابر حقوقی، ایران فدرال، آزاد، آباد، دموکراتيک، یکپارچه و متحد آینده را با هم بسازیم.

ما خواهان صلح و مخالف سیاستھاى مداخله جويانه و جنگ افروزانە جمھوری اسلامی ايران در منطقه و جھان ھستيم۔

ایران آیندە، ضمن احترام متقابل و رعايت حسن ھمجوارى، بە حق حاکمیت کشورھا احترام ميگذارد۔ ما اعلام ميداريم که جمھورى اسلامى ايران بايد به مداخلات خود در امور کشورھاى ھمسايه و ماجراجويى ھايش در سطح منطقه پايان داده و بى قيد وشرط، نيروھايش را از تمامى کشورھاى منطقه خارج نمايد۔

“ھمبستگی برای آزادی و برابری در ایران”، از حمایت افکار عمومى جھان، نيروھاى مترقى و نھادھای بین المللی از مبارزات مردم برای استقرار دمکراسی در ايران استقبال میکند و مخالف دخالت دولتھاى خارجی در امور داخلی ایران میباشد.

ما تشکيل “همبستگی برای آزادی و برابری در ايران” را گامی مفيد و ضروری در جهت اتحاد گسترده نيروها و جريانات جمهوريخواه دموکرات ايران می دانيم و به همين دليل نيز دست همکاری مان را به سوی همه نھادھا، سازمانها، احزاب، شخصيتها و فعالان سياسی و اجتماعی دموکرات، آزاديخواه و مدافع حقوق بشر، دراز کرده و آمادگی خود را برای همکاری در چارچوب فوق اعلام می کنيم.

“همبستگی برای آزادی و برابری در ايران”

4 اسفند 1397 – 23 فوريه 2019

       

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا