شیرین عبادی: تغییر رژیم ایران تنها راه حل است

گوناز تی وی: با گسترش فساد حکومتی، بی عدالتی و تبعیض در جمهوری اسلامی ایران تعداد افرادی که از این حاکمیت جدا شده و به تغییر رژیم می اندیشند، افزوده می شود. در این راستا شیرین عبادی فعال حقوق بشر و برنده جایزه صلح نوبل خواستار تغییر رژیم حاکم ایران شد.

شیرین عبادی، برنده جایزه نوبل صلح می گوید ایرانیان دریافته اند که نظام سیاسی کنونی در کشورشان اصلاح پذیر نیست.

این مدافع حقوق بشر در مصاحبه با پایگاه اینترنتی «بلومبرگ» اعلام کرده است که مردم ایران به دنبال «تغییر نظام سیاسی» و قانون اساسی این کشور به یک قانون اساسی «سکولار» و «بر اساس اعلامیه جهانی حقوق بشر» هستند.

برنده جایزه نوبل صلح در سال ۲۰۰۳ همچنین تاکید کرده هرگز باور نداشته که حسن روحانی، رئیس جمهوری ایران «اصلاح طلب» است. وی ضمن اشاره به اعتراضات اخیر در ایران در مورد فقدان رهبری برای اعتراضات اظهار داشت: «در جریان مبارزه رهبران ظهور خواهند کرد. وقتی انتخابات آزاد در ایران داشته باشیم رهبران هم ظهور خواهند کرد.»

او همچنین بر انجام یک رفراندم تحت نظارت سازمان ملل تاکید کرد.

در این زمینه ابوالفضل قدیانی، از اعضای ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی، آیت‌الله علی خامنه‌ای را با یوزف گوبلز، وزیر تبلیغات هیتلر مقایسه کرده که «می‌پنداشت دروغ را هرچه بزرگ‌تر بگویند راست‌نماتر می‌شود.»

شیرین عبادی و ابوالفضل قدیانی از ۱۵ فعال سیاسی و مدنی هستند که اخیرا در بیانیه‌ای خواستار برگزاری رفراندوم به منظور گذار مسالمت‌آميز از نظام جمهورى اسلامى به يك دموكراسى سکولار پارلمانى شده بودند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا