فرماندار ایرانشهر: پیگیری قتل کودک ایرانشهری تصویب شد

داودی فرماندار بومی ایرانشهر با انتقاد از قتل کودک بلوچ در جریان حمله ماموران برای بازداشت یک متهم حداقل درخواستش را عدم کشته شدن این کودک بیان کرد.

داودی فرماندار بومی ایرانشهر با انتقاد از قتل کودک بلوچ در جریان حمله ماموران برای بازداشت یک متهم حداقل درخواستش را عدم کشته شدن این کودک بیان کرد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ، پس ازواکنش های گسترده مردم در شبکه های مجازی نسبت به حمله ماموران نیروی انتظامی به یک منزل مسکونی و تیراندازی به سمت افراد حاضر در آن که در جریان آن یک کودک و دو نفر دیگر کشته شدند، فرماندار ایرانشهر نیز به این واقعه واکنش نشان داد.

نبی بخش داودی ضمن ابراز تاسف نسبت به قتل یک کودک گفت: ” باستحضار عزیزان برسانم هیچ فردی از کشته شدن شهروندان خوشحال نخواهد شد و نظام و دولت های وظیفه ذاتی شان برقراری آرامش و امنیت میباشد مگر زمانی که شهروندی مرتکب جرمی گردد و حاضر به تسلیم خود به قانون نباشد و قانون تعقیب ملحوظ نظر قرار گیرد، ایکاش قبل از این اتفاق عزیزان و دلسوزان فرمت های قانونی قضیه را پیگیری و زمینه رضایت طرفین دعاوی را جلب و زمینه تامین شان فراهم میشد و حداقل شاهد قتل طفل معصوم نمی بودیم”

وی افزود: “در اولین لحظات بعد از این رویداد شورای تامین شهرستان با بررسی ابعاد قضیه وارد شور و جلسه شد و قضیه قتل مرتضی و پیگیری حق و حقوق قانونی وی از طریق مجاری قانونی باتفاق اکثریت آرا مورد تصویب قرار گرفت، امیدواریم جهت جلوگیری از تکرار این قضایا دلسوزان جامعه شرایط تسلیم و تامین تمامی مجرمین به حقوق و نوامیس شهروندان را با توجه به رافت و عطوفت اسلامی پیگیری نمایند.”

گفتنی است، در جریان حمله ماموران به منطقه مسکونی ایرانشهر یک کودک به نام “مرتضی روستا” و پدرش “مصطفی روستا” به همراه یک متهم به نام “محمد دادخواه” که دایی کودک است در برابر مادر خانواده کشته شدند.

داودی فرماندار ایرانشهر در بیانیه خود هیچ اشاره ای به کشته شدن پدر کودک نکرده است. در مورد کشته شدن “محمد دادخواه” تا کنون هیچ مسئولی به اتهام وی اشاره نکرده و صرفا از او به عنوان “شرور مسلح” یاد کرده اند.

سال گذشته نیز در جریان تیراندازی ماموران نیروی انتظامی زاهدان به برادر و برادر زاده “امید شه بخش” یکی از معتمدان زاهدانی در ابتدا کشته شدگان “شرور مسلح” معرفی شدند اما به سرعت مشخص شد که هر دو فرد کشته شده “بی گناه” و از اعضای پایگاه منطقه ای بسیج هستند.

تاکنون بارها علما و فعالان از عملکرد بی ضابطه نیروی انتظامی در تیراندازی به سمت مردم انتقاد کرده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا