فرمانده نیروی زمینی ارتش رژیم سید علی خامنه ای، عربستان را به شلیک چند ترقه در ریاض تهدید کرد!

سرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، اعلام کرد که ایران خود را برای فضای جنگ‌های نیابتی آماده می‌کند. او ارتش عربستان را “ارتشی اجاره‌ای و متجاوز” خواند که سرانجام در یمن “شکست” خواهد خورد.
امیرسرتیپ احمد رضا پوردستان، فرمانده نیروی زمینی ارتش، در یک نشست خبری که به مناسبت روز ارتش برگزار شده بود، روز یکشنبه (۲۳ فروردین) توضیحاتی پیرامون برخی از نزاع‌های نظامی در منطقه ارائه داد.
بنا به گزارش خبرگزاری ایسنا، پوردستان با اشاره به حضور نیروهای نظامی کشورهای غربی در منطقه تصریح کرد که نیروهای فرامنطقه‌ای با توجه به “شکست‌هایی” که در سال‌های گذشته خورده‌اند، “تاکتیک‌های خود را تغییر داده و به جنگ نیابتی روی آورده‌اند.”
بنا به ارزیابی فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، آمریکا از گروه‌های تروریستی بوکو حرام و داعش برای رسیدن به اهداف خود استفاده می‌کند. پوردستان تاکید کرد که این گروه‌ها “به نیابت از آمریکا” دست به “جنایت” می‌زنند.
پوردستان با توجه به تغییر آرایش قوای نظامی در منطقه افزود: «ما هم خود را برای فضای جنگ‌های نیابتی آماده می‌کنیم. البته که تهدیدها را رصد کرده و تاکتیک‌های جنگ ناهمطراز را نیز تمرین می‌کنیم.»
این سخنان در حالی ابراز می‌شود که به‌رغم تکذیت‌های اولیه، بسیاری از مسئولان جمهوری اسلامی به حضور نظامیان ایرانی در کشورهای سوریه و عراق و شرکت آنان در جنگ‌های داخلی این دو کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم اذعان کرده‌اند.
«وای به روزی که چند ترقه در ریاض شلیک شود»
پوردستان در واکنش به ائتلاف کشورهای عربی به رهبری عربستان سعودی برای مقابله با شیعیان حوثی در یمن تصریح کرد که “عربستان در این تجاوز شکست خواهد خورد.”
او به مقامات عربستان سعودی توصیه کرد که “از تجاوز” دست بردارند. پوردستان گفت: «هنوز گلوله‌ای به سمت ارتش عربستان شلیک نشده، ولی ما آثار شکست را در ارتش اجاره‌ای عربستان می‌بینیم. وای به حال روزی که چند ترقه در ریاض شلیک شود.»
خبرگزاری‌های خارجی روز شنبه (۱۱ آوریل) گزارش دادند که دو نظامی ایرانی در جنگ‌های دخلی یمن در شهر عدن توسط شبه‌نظامیان سنی و طرفداران عبدربه منصور هادی، رئیس جمهور کنونی یمن، اسیر شده‌اند.
سایت خبری العربیه نیز با انتشار عکسی از یکی از این دو نظامی ایرانی مدعی شد که فرد اسیرشده عضو سپاه قدس بوده است. در این گزارش بر “اساس مدارک به دست آمده” نام وی “سرگرد قاسم آصف‌زاده” اعلام شده است. منابع یمنی نیز این خبر را تایید کرده‌اند. ایران تا کنون هرگونه مداخله در امور داخلی در یمن را تکذیب کرده است.
در مقابل، کشورهای عربی و آمریکا بارها ایران را به مداخله در امور داخلی یمن متهم کرده و بر این باورند که جمهوری اسلامی به شورشیان حوثی کمک‌های مالی و نظامی می‌کند.
پوردستان در پاسخ به پرسشی پیرامون نزاع‌های احتمالی بر سر “آب” در آینده گفت: «اولویت ما مقابله با جنگ نیابتی و ناهمطراز است.»
به گفته برخی تحلیل‌گران سیاسی و کارشناسان نظامی، درگیری‌های خونین نظامی در کشورهای عراق و سوریه مدت‌هاست که به صحنه رویارویی قدرت‌های منطقه‌ای بویژه ایران و عربستان سعودی بدل شده است. جنگ داخلی در یمن نیز یکی از عرصه‌های جدید از این تقابل است. به نظر می‌رسد که سخنان فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی تاییدی بر تمایل ایران برای حضور در “جنگ‌های نیابتی” در آینده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا