مقادیر زیادی مواد منفجره در استان سیستان و بلوچستان کشف شد

نماینده سراوان در مجلس ایران از کشف مقادیری مواد منفجره متعلق به یک گروه مخالف حکومت خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، هدایت‌الله میر مراد زهی گفته است که ماموران امنیتی و اطلاعاتی یک انبار حاوی دویست کیلوگرم مواد منفجره را در منطقه شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان کشف کرده‌اند.

آقای میرمراد زهی گفته است که مواد کشف شده از نوع C۴ از مواد منفجره پلاستیک قدرتمند بوده است.

به گفته این نماینده مجلس، ماموران امنیتی و انتظامی در روز ۱۶ بهمن ماه “یک خانه تیمی” متعلق به مخالفان مسلح جمهوری اسلامی را در منطقه آسپیچ سراوان شناسایی کردند و کشف انبار مهمات متعلق به این گروه نتیجه اعترافات اخذ شده از افراد بازداشتی بوده است.

خبرگزاری مهر افزوده است که در جریان کشف خانه تیمی مورد نظر، سه نفر توسط ماموران اطلاعاتی و انتظامی و افراد قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران دستگیر شدند و “مقادیر زیادی سلاح و مهمات” نیز کشف و ضبط شد.

این خبرگزاری می‌افزاید که افراد دستگیر شده به دست داشتن در کشتن سه تن از ماموارن پاسگاه آسپیچ در سه ماه پیش اعتراف کرده‌اند.

منطقه آسپیچ در محدوده شهرستان سراوان در شرق استان سیستان و بلوچستان در مرز ایران و پاکستان واقع شده است.

استان سیستان و بلوچستان ایران با پاکستان و افغانستان هم‌مرز است و مسلمانان سنی بخش بزرگی از ساکنان این استان را تشکیل می‌دهند. این استان صحنه درگیرهای مکرر بین نیروهای امنیتی و انتظامی و قاچاقچیان و همچنین اعضای گروه‌های مسلح مخالف جمهوری اسلامی بوده است که هدف خود را دفاع از حقوق سنیان ایران اعلام کرده‌اند.

برخی از مقامات ایران گفته‌اند که این گروه‌ها عمدتا در داخل پاکستان سازماندهی می‌شوند و پس از انجام عملیات در داخل ایران، به خاک آن کشور باز می‌گردند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا