چهارمین آتش سوزی در بریس و نبود حتی یک دستگاه خوردو آتش نشانی

روستای بریس به عنوان یکی ازبنادر صیادی مهم جنوب کشور محسوب می شود که بخش عمده ای از موادپروتئینی کشور را تامین می کند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا برای چهارمین بار روز چهارشنبه 22 بهمن یک کارگاه فنی در بریس آتش گرفت و به سختی دفع شد.

 

فیض محمد پیشادست رئیس شورای روستایی بریس گفت: مقارن ساعت ٨ صبح روز چهارشنبه در کارگاه فنی برودتی و قایق سازی دانیال بریس آتش سوزی اتفاق افتاد و حدود ٥٠ درصد وسایل داخل انبار دچار حریق شد.

وی افزود: آتش سوزی از نشتی کپسول گاز شروع شده و با توجه به وجود مواد آتش زا در کارگاه آتش به سرعت به قسمتهای دیگر سرایت کرده و نبود ماشین آتش نشانی سبب شده مردم با دست خالی و با استفاده از تانکر آب آتش را مهار کنند.

وی تصریح کرد: با تلاش مردم از سرایت آتش به کارگاههای مجاور جلوگیری شد.

بیشادست افزود: کارگاه فوق متعلق به یکی از اهالی به نام “عیدوکی” است و بیشتر وسایل سوخته شده قطعات سردخانه های لنج های برودتی بود که خسارت وارده نزدیک به 500 میلیون ریال تخمین زده می شود،

رییس شورای اسلامی بریس گفت: این آتش سوزی چهارمین حادثه از این نوع در سال جاری در بریس است که به سبب نبود خودرو و تجهیزات آتش نشانی خسارت زیادی به مردم وارد شده و نیاز به ماشین اتش نشانی در بریس به شدت احساس می شود.

وی خاطر نشان کرد: با توجه به اینکه بریس مرکزیت روستاهای اطراف را دارد و بندر صیادی است از استاندار و فرماندار عاجزانه درخواست داریم برای حل این مشکل چاره اندیشی کنند.

گفتتی است؛ رییس شورای اسلامی بندر بریس حدود 2 ماه پیش در 26 آذرماه اعلام کرده بود سومین حادثه آتش سوزی در سال جاری در بریس رخ داد اما همچنان این روستا و بندر مهم آن فاقد ماشین آتش نشانی است از مسوولان درخواست داریم هرچه سریع تر اقدام به راه اندازی آتش نشانی کنند تا باز هم شاهد چنین حوادث ناگواری نباشیم.

روستای بریس به عنوان یکی ازبنادر صیادی مهم جنوب کشور محسوب می شود که بخش عمده ای از موادپروتئینی کشور را تامین می کند.

این بندر در 60 کیلومتری شرق شهر چابهار واقع شده و شبیه شبه جزیره ای است که قدمتی 200 ساله دارد و عمدتاً روی تشکیلات لایه های ماسه سنگی متراکم تا نیمه متراکم صدف دار دوران سوم زمین شناسی قرار گرفته که بیرون زدگیهای آن در محدوده سطوح صخره یی مشرف به ساحل جنوبی قابل رؤیت است.

صید و صیادی عمده شغل ساحل نشینان دریادل منطقه بریس است ، نام بندر بریس برگرفته از شغل شریف صیادی است. و از سمت شمال به جاده اصلی چابهار و مرکز بخش نگور و از سمت شرق به روستاهای پشت، بندر صیادی پسابندر و خلیچ زیبای گواتر از جنوب و غرب به دریای نیلگون عمان منتهی می شود.

روستای بریس از شمال به کوههای مریخی سر به فلک کشیده ، از غرب و جنوب به دریای عمان محدود می شود.

جمعیت بندر صیادی بریس حدود پنج هزار نفر است.

شایان ذکر است، بندر بریس چابهار در موقعیت 25درجه و 6 دقیقه عرض شمالی از خط استوا و 61 درجه و 95 دقیقه طول شرقی نصف النهار گرینویچ قراردارد و ساخت این بندر درسال 72 آغاز و در سال 74به بهره برداری رسیده است و بایستی همزمان با ساخت این بندر صیادی امکانات و تجهیزات آتش نشانی برای ارایه خدمات به صیادان و مناطق پیرامونی ساخته می شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا