وجود بیش از ۷۰۰ مدرسه خشت و گلی در سیستان و بلوچستان

راشکی خاطرنشان کرد: “از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است”.

خبرگزاری هرانا – مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس سیستان و بلوچستان، شمار مدارس خشتی و گلی سیستان و بلوچستان را ۷۰۸ مورد ذکر کرد و گفت که از سال گذشته تخریب و بازسازی ۳۹۰ کلاس درس خشتی و گلی استان در دستور کار قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از ایسنا، علیرضا راشکی در حاشیه برگزاری شورای آموزش و پرورش استان در جمع خبرنگاران افزود: “با وجود همه اقدامات مطلوب صورت گرفته در مدرسه سازی بازهم به پنج هزار کلاس درس در سیستان و بلوچستان نیاز است”.

وی همچنین گفت: “۵۴۳ کلاس درس کانکسی در سیستان و بلوچستان وجود دارد که در تلاش برای جایگزینی فضاهای مناسب به جای آنها هستیم”.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: “مدارس پیش ساخته یا همان مدارس کانکسی نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای مدارس کپری که با زیست و بوم منطقه سازگاری دارند باشند، مقرر شد این طرح تحقیقاتی و پژوهشی در استان اجرا شود”.

وی همچنین از ساخت۲ هزار و ۳۱ کلاس درس در قالب ۶۹۲ مدرسه در طول چهار سال گذشته به همت دولت تدبیر و امید در استان خبر داد و اظهار کرد: “این کلاس ها با زیربنای ۱۸۸ هزار و ۷۲۵ متر مربع و اعتبار هزار و ۷۸۰ میلیارد ریال (۱۷۸ میلیارد تومان) ساخته شده است”.

راشکی خاطرنشان کرد: “از مجموع ۱۸ هزار و ۹۵۴ کلاس درس استان، ۱۰ هزار و ۵۲۸ کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی است”.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا