پرونده سازی بدون دلیل برای عماد الین ملازهی

یک زندانی بلوچ در اثر پرونده سازی های بدون دلیل و شاکی بیش از 20 بار دادگاهی شده و قریب به 6 سال در حبس بوده است.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ عماد الدین ملازهی اهل انزا شهرستان سرباز 17-اسفند 88 بدون حکم دادگاه بازداشت و مدت یک سال در وزارت اطلاعات زاهدان تحت شکنجه های روحی و جسمی گذراند.
پس از آن به زندان مرکزی زاهدان منتقل شده و تا تاریخ 1 فروردین 93 در این زندان محبوس بوده است. که نهایتا با وثیقه 150 میلیونی آزاد می شود.
یکی از بستگان وی به کمپین گفت: در این مدت عماد الدین 20 بار به دادگاه شعبه 1 احضار شده است اما دادگاه عموم همچنان درپی پرونده سازی وحکم جدید هستند و هیچ کاه دلیل موثقی برای اتهام هایی وارده ارائه نشده است. و 5 سال را به اتهام همکاری با یکی از مخالفان مسلح به نام ملاکمال حبس کشیده است این در حالی است که قبل از اینکه عمالد الدین بازداشت شود ملا کمال از دولت تامین گرفته و وارد کشور شده بود.
این فرد که نخواست نامش فاش شود ادامه داد: یکی دیگر از اتهامات عماد الدین گروگان گیری عنوان شده است در حالی که وی در این گرونده هیچ شاکی ندارد. و اتهام دیگری که برایش بیان کرده اند خروج غیر قانونی از مرز و حمل سلاح بوده است که باز هم هیچ سند و مدرکی در دادگاه ارائه نشده و صرفا به سخنان ماموران وزارت اطلاعات بسنده شده است. و مدارک با شواهد معتبر که عماد در خصوص بی گناهیش به دادگاه ارایه کرده مورد بی توجهی قرار گرفته اند.
وی می افزاید: دادگستری همچنان در حال پرونده سازی های جدیدی است تا وی را مورد اذیت و آزار قرار دهند.
این منبع ادامه می دهد: عماد الدین در اثر شکنجه های شدید زیر نظر پزشک در حال مداوا است و بیماری های خونریزی معده مشکل قلب و بیماریهای عصبی و افسردگی شدید مبتلا شده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا