چهار فرمانده قاسم سليمانی در سوريه كشته شدند

كاربران شبكه هاى اجتماعى عکس یادگاری را چاپ کردند که چهار فرمانده نيروی قدس سپاه پاسداران را در کنار قاسم سلیمانی، فرمانده این نیرو نشان می دهد. این فرماندهان که برای جنگ در کنار نیروهای بشار اسد به سوریه اعزام شده بودند، همگی کشته شده اند.

افرادی که در تصویر در کنار سلیمانی دیده می‌شوند با فاصله زمانی از هم ، طى عملياتى عليه نيروهاى ارتش آزاد وابسته به مخالفان سورى کشته شده‌اند.

اولين نفر در اين عكس ، علی سلطان مرادی، عضو پایگاه مقاومت بسیج حماسه‌سازان عاشورا است كه در 23 بهمن 93 در منطقه کفرناسج در استان درعا جنوب سوريه بدست گروه الویه الفرقان، زیرشاخه ارتش آزاد كشته شد.

دومين نفرعباس عبداللهی ، فرمانده گردان صابرین تیپ امام زمان لشکر 31 عاشورای سپاه پاسداران است كه در 23 بهمن 93 در کفرناسج در استان درعا بدست گروه الویه الفرقان زیرشاخه ارتش آزاد كشته شد.

شخص سوم علیرضا توسلی، افغان مقیم ایران است كه در 9 اسفند 93 در تل قرین، استان درعا بدست گروه معتزبالله زیرشاخه ارتش آزادكشته شد.

چهارمین فرمانده كشته شده سپاه ، حسین بادپا عضو لشكر 41 ثارالله كرمان سپاه پاسداران بود كه در 31 فروردین 93 در اطراف شهر بصرالحریر استان درعا، بدست جیش الیرموک زیرشاخه ارتش آزاد كشته شد.

اواخر ماه آپريل گذشته رسانه هاى ايران از تشييع 4 فرمانده ديگر و ده ها نفر از نيروهاى سپاه پاسداران این کشور به همراه ده ها افغان عضو گروه “فاطميون” و نيز 5 عضو پاکستانی گردان “زینبیون” خبر دادند.

بر اساس گزارش های منتشر شده، جلال حبیب‌الله پور، هادی کجباف، روزبه هلیسایی و حسین بادپا، چهار فرمانده ديگر سپاه پاسداران ایران هستند که رسانه‌های نزديک به سپاه از کشته شدن آنها طى درگيری هاى منطقه “بصر الحرير” در استان درعای سوریه خبر دادند.

هادی کجباف، از فرماندهان سپاه ایران، كه در منطقه «بصر الحریر» در استان درعا كشته شده از نخستین كسانى بود كه همزمان با آغاز جنگ سوریه در سال 2011 مسئولیت ساماندهی نیروهای موسوم به “مدافع حرم” در سوریه را که از گروه هاى تندرو شيعى افغان و پاكستانى و عراقى و حزب الله تشكيل شده اند، را بر عهده داشته است.

همگی این افراد که تحت نظارت سپاه قدس، شاخه دخالت برون مرزی پاسداران ایران، در كنار نيروهاى بشار اسد عليه مخالفان وی مى جنگيدند، و در درگيرهاى اخير استان درعا در جنوب سوریه طی درگیری با ارتش آزاد سوریه کشته شده اند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا