کمبود ۸۰۰۰ معلم در آموزش و پرورش استان سیستان و بلوچستان

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان گفت: در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به ۸ هزار نفر کمبود نیرو داریم که همین عامل مبحث انتقال نیروها را نیز با چالش‌های بسیاری رو به رو کرده است.

علیرضا نخعی روز سه شنبه در نشست با خبرنگاران در خانه معلم زاهدان، اظهار کرد: متاسفانه در استان سیستان و بلوچستان نزدیک به 8 هزار نفر کمبود نیرو داریم که همین عامل مبحث انتقال نیروها را نیز با چالش‌های بسیاری رو به رو کرده است به منظور همین عامل، امسال بخشنامه نقل و انتقالات استان اصلاح شده است.

وی افزود : یکی از کارهایی که می‌توان برای برون رفت از این معضل اندیشید، گرفتن ردیف‌های استخدامی است که به طور مرتب از سوی وزارت آموزش و پرورش این موضوع پیگیری می‌شود.

این مسئول گفت: ما برای تامین برخی از نیروی انسانی مورد نیاز خود متقاضی تخصیص سرباز معلم به ظرفیت هزار و 500 نفر بودیم که با توجه به کمبود 8 هزار نفری معلمان در این استان به این مورد توجه ویژه شود.

در تامین اعتبار، پرداخت فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته فرهنگیان استانتبعیض صورت گرفته

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد: فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته که به برخی ادارات و کارمندان دولت داده می‌شد یکی از نخستین مطالباتی بود که فرهنگیان استان از دولت تدبیر و امید داشتند.

وی اضافه کرد: در همان روزهای نخست دولت تدبیر و امید این موضوع با وزارت مطبوع پیگیری شد ضمن اینکه در سال‌های گذشته هم مکاتباتی برای تحقق این مورد صورت گرفته بود.

نخعی خاطرنشان کرد: در جریان سفر ریاست جمهور به استان سیستان و بلوچستان نیز یکی از درخواست‌های مکرر فرهنگیان از ایشان همین مورد بود که شخص رئیس جمهور، وزارت آموزش و پرورش را ملزم به پیگیری این جریان کرد.

این مقام مسئول بیان کرد: با بازدیدی که از سوی وزارت انجام گرفت مشخص شد که تبعیضی در این بین صورت گرفته و این فوق‌العاده مناطق کمتر توسعه یافته حق فرهنگیان ایثارگر ماست.

مدیرکل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان تصریح کرد: به همین منظور و پس از بر آورد‌های اولیه مشخص شد که هزینه سالیانه این مورد برای استان مبلغی نزدیک به 40 میلیارد تومان است.

نخعی اضافه کرد: به همین منظور از سوی وزارتخانه با معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی ریاست جمهور مکاتباتی آغاز شده که در صورت تامین اعتبار در اسرع وقت این فوق‌العاده برای همکاران برقرار خواهد شد.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا