انتقاد نماینده مجلس ایران از ناامنی در سیستان و بلوچستان

حسینعلی شهریاری، نماینده زاهدان در مجلس ایران، با اشاره به مشکلات مناطق مرزی خواستار توجه بیشتر دولت و شورای عالی امنیت نسبت به امینت استان سیستان و بلوچستان شده است.

 

به گزارش خبرگزاری‌های ایران، آقای شهریاری امروز دوشنبه ۲۲ اردیبهشت ماه در نطق میان دستور خود گفت: “چند شب پیش در درگان ایرانشهر وارد خانه یکی از اهالی این منطقه شده و همسر و فرزندان او را کشته اند و پس از ریختن بنزین بر اجساد آنها، اعضای این خانواده را به آتش کشیدند.”

 

او از دولت خواست که شهروندان ساکن در مناطق محروم را فراموش نکند.

آقای شهریاری به ماجرای ربوده شدن یک قهرمان شمشیربازی ایران هم اشاره و از گسترش ناامنی در استان سیستان و بلوچستان انتقاد کرد.

حامد صداقتی، شمشیرباز ملی پوش ایرانی در ۱۲ اردیبهشت ماه در مسیر جاده ایرانشهر به خاش به گروگان گرفته شده است.

سرهنگ محسن عطار، رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان در این مورد به خبرگزاری مهر گفت که در ساعت ۱۹/۳۰ دقیقه شامگاه چهارشنبه یک خودروی پژو پارس در محور ایرانشهر-خاش هدف حمله “اشرار مسلح” قرار گرفت که “بر اثر این حمله یک جوان تهرانی جان خود را از دست داد و دو سرنشین دیگر این خودرو از جمله حامد صداقتی، قهرمان شمشیر بازی ایران به گروگان گرفته شد.”

آقای شهریاری همچنین با اشاره به نامشخص بودن وضعیت جمشید دانایی فر، مرزبان ربوده شده در این منطقه گفت: “گروه‌های اشرار، ‌قاچاقچیان و تکفیری‌ها در منطقه سیستان و بلوچستان فعال هستند.”

پنج مرزبان ایرانی اواسط بهمن سال گذشته توسط گروه جیش‌العدل ربوده شدند. چهار نفر از آنها در فروردین ماه به ایران بازگشتند. گروگان گیران می گویند که گروهبان جمشید دانایی‌فر را کشته اند.

آقای شهریاری در نطق امروز خود خطاب به وزارت امور خارجه ایران گفت: “خواهش می کنم تمام وقت خود را صرف مسئله هسته‌ای نکنید. برای تامین امنیت برخی مناطق نیاز به رایزنی‌ها و تحرکات جدی‌تر وزارت امور خارجه با کشورهای همسایه وجود دارد.”

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا