گزارش سالانه انجمن دفاع از حقوق بشر بلوچستان ــ نروژ

فعاليتهای انجمـن دفاع از حقوق بلوچستان ـ نروژ در سال گذشته به شرح ذيل می باشـد:

۱ـ سيستماتيزه کردن ارتباطات با تشکل ها و سازمانهای حقوق بشری در نروژ

۲ـبرنامه ريزي، سازماندهی و شرکت در تظاهرات اعتراضی برای دفاع از حقوق بشر و افشای جنايات ايران و پاکستان در بلوچستان اشغالی

۳ـ ادامه ارتباط با احزاب سياسی نروژ من جمله حزب کارگر، حزب محافظه کار، حزب پيشرفت و ترقی و سوسياليستهای چپ در پارلمان نروژ و اطلاع رسانی در مورد نقض حقوق بشر، افشای جنايات جنگی اشغالگران ايرانی و پاکستانی در بلوچستان و اطلاع رسانی در مورد قتل عام مردم بيدفاع بلوچ.

۴ـ اطلاع رسانی در مورد زلزله آواران و مشکئے و کمک مالی به زلزله زدگان.

۶ـ اطلاع رسانی در مورد گورهای دسته جمعی که درمنطقه خضدار و اطراف زاهدان کشف شدند.

۵ـ شرکت در جلسه علنی پارلمان نروژ در تاريخ چهارم ژوئن سال جاری

 

۶ـ ادامه گفتگو با نمايندگان وزارت امور خارجه نروژدر زمينـه وضعیت بلوچستان، پاکسازی قومی، زندانیان سیاسی، شکنجه های قرون وسطايی، آدم ربایی و نقض کامل کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد توسط حکام اسلام آباد و رژيم فرقه ای ايران در بلوچستان اشغالی .

 

۷ـ ادامه ارتباط با رسانه های نروژی و بین المللی و اطلاع رسانی در مورد وضعيت بلوچستان و نقض گسترده کنوانسیون حقوق بشر سازمان ملل متحد

 

۸ـ ادامه ارتباط با سازمان عفو ​​بین الملل – نروژ

۹ـ تحويـل ليسـت اعـدام شدگان و قربانيان بلــوچ ، ليـست زندانيان بلـوچ و افراد ربوده شده و مفقود الاثـر در بلوچستان اشغالـی به وزارت امور خارجه ، احزاب سياسـی نروژ و رسانه های نـروژی

 

۱۰ـ ارتباط با فعالان حقوق بشر از کوردستان و الاحواز

 

۱۱ـ ارتباط وهمکاری با فعالان بلوچ، شخصيتهای ملی و شماری از سازمانهای بلوچی

 

۱۲ـ همکاری با صدای بين المللی برای بازيابی اسرا و گم شدگان بلوچ

 

لازم است به اطلاع مردم بلوچ رسانده شود که به برکت خون شهدای بلوچستان هم اکنون وضعيت مردم بلوچ و نقض گسترده حقوق بشردر بلوچستان اشغالی مورد توجه سياستمداران مسئول و بخشی از ميديای نروژی قرار گرفته است.
انتشار چند گزارش در ميديا و بررسی وضعيت بلوچستان در جلسـه علنی پارلمان نروژ ( چهارم ژوئن ) در انعکاس مسئله بلوچستان در اين کشور فوق العاده مؤثر بوده انـد.

گزارش مالی
انجمن دفاع از حقوق بشر بلوچستان ـ نروژ در سال گذشته هيچ گونه درآمد مالی نداشته است. کليه هزينه های انجمن توسـط اعضــاءِ پرداخت شده انــــد.

 

سپاسگــزاری

در پايان از وب نگاران بشردوست و مديران وبسايت های متعلق به بلوچستـان که در پخش اخبار و انعکاس فعاليتهای انجمن ما را ياری کرده اند سپاسگزاريم. همچنين سپاس فراوان از تک تک دوستانی که اخبار فعاليتهای انجمن را در فيس بوک و تويتـر به اشتراک گذاشته انـد.

 

انجمن دفاع از حقوق بشر بلوچستان – نروژ

 

اول ژوئيـــه ( جولای ) 2014

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا