گلایه شهروند زاهدانی از خدمات بیمارستان تامین اجتماعی زاهدان؛ اشتباهات پرستار همسرم را هشت روز بستری کرد/ دریافت هزینه های گزاف در قبال امکانات محدود

همسرم به جای ۴۸ ساعت، به مدت هشت شبانه روز بستری بود، سونو گرافی بیمارستان تامین اجتماعی از دقت کافی برخوردار نیست
به گزارش خبرنگار بهداشت و سلامت عصر هامون، عدم بررسی دقیق و گزارش صحیح از اوضاع بیمار می تواند حتی به قیمت جان بیمار تمام شده و درمان وی را به صورت ناقص گرداند.

وجود بالاسری و همراه در بسیاری از موارد می تواند به نفع بیمار و حتی پرسنل بیمارستان باشد چرا که بسیاری از امور بیمار را وی می تواند انجام دهد اما متاسفانه بسیاری از بیمارستان ها هزینه ای معادل ۳۰ هزار تومان برای هر شب از بالاسری گرفته و هیچ گونه خدماتی نیز به وی ارایه نمی دهند.

 

همسرم به جای ۴۸ ساعت، به مدت هشت شبانه روز بستری بود

محمد جهانشاهی به خبرنگار عصر هامون گفت: ۲۴آبان ماه سال جاری برای انجام عمل کیسه صفری همسرم را در بیمارستان تأمین اجتماعی زاهدان بستری کردم ،براساس نتایج سونوگرافی ونظر پزشک حاذق وتوانمند بیمارستان، دکترکشته گر که انصافا از بهترین ودلسوزترین و شایسته ترین پزشکان به نظر می رسید این عمل باموفقیت انجام شد و چندین سنگ که بزرگترینشان به اندازه یک قوطی بزرگ بود به همراه صفری ملتهب شده بابهترین روش که کمترین بخیه و اثرجراحی رادارد برداشته شد.

وی افزود: خدا را شکر که تا اینجای کار به لطف یزدان پاک و عنایت دکترکشته گر عمل به خوبی انجام شد اما گرفتاری پیش آمده را خدمتتان عرض می کنم تا شاید اگر گرفتار این قضیه شدید خودتان دست بکه کار شوید و تجربه یک دوره پرستاری را کسب کنید.

وی ادامه داد: عمل صفری بیش از ۴۸ساعت بستری آن هم برای مریضی که با لاپروسکوپی، بدون زخم باز عمل می شود نیاز ندارد اما قصه ما به هشت روز رسید.

وی عنوان کرد: همسرم یک روز بعد از عمل دچار تب بالای ۴۰درجه شد که مانع ازترخیص شد دراین میان دکترکشته گر که دلسوزی فراوان و دقت نظر بیش از اندازه ای را در مسائل بعد از عملش از او شاهد بودیم از تب غیراستاندارد مریض بشدت نگران وحتی از سایر همکارانش و پزشک عفونی بیمارستان مشاوره می گرفت و هر چند ساعت یک بار از ایستگاه پرستاری جویای حال همسرم بود.

 

سونو گرافی بیمارستان تامین اجتماعی از دقت کافی برخوردار نیست

جهانشاهی اظهار داشت: دراین فاصله حتی به دستور ایشون مریض به مرکز سونوگرافی خصوصی در سطح شهر برده شد گویا سونوگرافی بیمارستان تأمین اجتماعی از دقت کافی برخوردار نبود.

وی گفت: بالاخره دکتر تصمیم گرفت تا دوباره مریض را به اطاق عمل برده تا مایع خون آبه محل زخم صفری را که براساس نتیجه سونو بیش از ۱۳سی سی بود تخلیه کند زیرا تشخیص بر این بود که این مایع که باید توسط دستگاه ساده ای بنام درن تخلیه می شده ازمحل زخم خارج نشده است.

وی تاکید کرد: بیمار با عفونت و تب بالای 40 درجه بیش از یک هفته نیست که عمل شده دوباره باید عمل و گرفتاری های خودش که شروع می شد.

وی تصریح کرد: بنده با اندک اطلاعات فنی که داشتم ازپرستاری که می آمد و گزارش شرح حال مریض را بر روی پرونده همراه مریض یادداشت می کرد و حتی خیلی از اطلاعات را بدون انجام آزمایش فقط طوری عنوان می کرد که دکتر با نگاه به آنها وضعیت مریض راعادی تصور کند خواستم تاموضوع (جمله ترشح نداشت) را برایم توضیح دهد گفتند که این دستگاه درن خونابه محل زخم رامی کشد ولی ازمریض شما ترشحی از محل زخم خارج نمی شود از طرفی هم در سونوگرافی گفته شده بود ۱۳سی سی حجم مایعی است که درون بدن مریض درمحل زخم جمع و باعث عفونت شده که پزشک تصمیم به عمل مجدد گرفته است.

 

پرستاران شرح حال بیمار را بدون آزمایش یادداشت می کردند

وی خاطر نشان کرد: ازنگاه فنی دستگاه پلاستیکی درن همانند یک ساکشن اتومات عمل می کند که باید در اثر فشار موقع نصب باید هوای آن تخلیه و پلمپ آن بسته شود تا بصورت اتومات محل زخم را از ترشح خالی کند اما از شانس بد ما پرستاران بزرگوار در هرشیفت بدون توجه به درست بودن یا درست نبودن درن فقط دربرگه شرح حال مریض می نوشتند ترشح نداشت. ضمنا این درن آنقدر پر از هوا بود که حتی اگر فشار هم وارد میشد جایی برای جمع آوری ترشح نداشت.

وی با بیان اینکه، خودم دست به کارشدم درن را از هوا خالی و پلمپ کرده افزود: بعد از یک ساعت نیمی از این درن از ترشحات پر شد و سپس به دکتر کشته گر اطلاع داده شد.

جهانشاهی اذعان کرد: پس از بازدید دکتر کشته گر از بیمار،شب هنگام موضوع به وی گفته شد که ضمن استقبال از کار انجام داده شده وضعیت مریض را بررسی کرده و هشدار لازم را به همراه اطلاعاتی که ازنحوه کار درن بدست آمد به پرستاران گفت و از همه مهمتر این که همسرم از عمل دوم رهایی و دو روزبعد مرخص شد.

 

بیمارستان تامین اجتماعی تنها برای یک صندلی پلاستیکی هزینه بالاسری می گیرد

جهانشاهی بیان داشت: موضوع یک بام و دو هوا اینکه لحظه ورود مریض به اطاق عمل ایستگاه پرستاری فرمی را اثرانگشت از خودمریض برروی آن گرفته مبنی بر این که نیازمند بالاسری بوده و باید شبی بیش از سی هزارتومان هزینه پرداخت نمود بنابراین روز تسویه حساب هزینه بالاسری را ازما گرفتند.

وی اضافه کرد: درحالیکه دربیمارستان امام علی زاهدان به استناد فرم بالاسری به همراه مریض غذا و پذیرایی ارایه می شود ولی در بیمارستان تأمین اجتماعی فقط کرایه یک صندلی پلاستیکی شبی بیش از سی هزار است علتش را نمیدانم چرا دریک شهر دو نوع برخورد با مردم صورت می گیرد.

وی با بیان، چرا اثر انگشت را بدون توجیه همراه مریض جلوی درب اطاق عمل از وی گرفته و هیچ اطلاعی تا روز تسویه حساب داده نمی شود عنوان کرد: درحالیکه بالاسری میتواند ساعت دوازده شب رفته و صبح هنگام بازگردد یا فقط کافی است فرم را پر نکرده همچنان که در این ده روز خیلی ها این کار را کرده و همانند ما هزینه بیهوده برای بالاسری ندادند.

وی با عنوان، تفاوت بیمارستان امام علی زاهدان با تأمین اجتماعی در چیست افزود: در بیمارستان امام علی به همراه بیمار غذا داده اما بیمارستان تأمین اجتماعی پول گرفته در حالی که غذا نمی دهد.
وی تاکید کرد: نوشتن شرح حال و بیوگرافی بدون انجام آزمایش از مریض را که الحق و الانصاف زحمت پزشکان عزیز را به نابودی می کشاند و مردم در قضاوتهایشان پزشکان را مقصر حوادث معرفی می کنند برعهده چه کسی است.

وی در پایان عنوان کرد: امیدوارم موضوعات مطرح شده باعث شود تا اگر این مطلب به گوش مسئولین مرتبط رسید فکری به حال مردم این استان بکنند تا پرستاران نسبت به انجام وظایفشان توجیه شوند زیرا حیات وممات مریض در دست شماست و از طرفی هم برای دریافت هزینه بالاسری بدون غذا و امکانات از مریض بی حال درب اطاق عمل انگشت نگیرند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا