ادامه اعتراض عربهاى ايران نسبت به انتشار آهنگ “عرب کش”

اعتراض فعالان و اقشار مختلف جامعه #عربهاى_اهوازى در ايران نسبت به انتشار آهنگ توهين آميزى موسوم به “عرب کش” همچنان ادامه دارد.

در پی انتشار اين آهنگ ، شورای مشترک فعالان عرب – كه تجمعى سياسى نزديك به على شمخانى رئيس شوراى عالى امنيت ملى ايران مى باشد – با صدور بيانيه اى نسبت به ” تحرکات تفرقه انگیز ” هشدار داد.

به گزارش خبرگزارى رسمى ايران ” ایرنا “، در این بیانیه آمده است: “شاهد تحرکات مشکوکی می باشیم که با نشر تولیدات به ظاهرفرهنگی و در قالب موسیقی، شعر و بازی های کامپیوتری، اهانت و تحریک قومیت عرب را هدف قرار داده اند تا از این طریق همزیستی مسالمت آمیز اقوام رابه چالش بکشانند”.

در این بیانیه، شورای مشترک خواستار برخورد مناسب با اين تحرك شده است ” به نحوی که از تکرار این گونه اعمال ضدفرهنگی جلوگیری شود”.

در روزهای اخیر آهنگ ‘عرب کش’ در اینترنت و شبکه های اجتماعی به شکل وسیع منتشر شد که اعتراضهای گسترده مردم عرب در ايران و بسيارى از رسانه هاى جهان عرب را نيز به همراه داشت.

آیت الله حیدری امام جمعه موقت اهواز و آیت الله کعبی نماینده مجلس خبرگان نیز در پی انتشار این موزیک واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نيز در بیانیه ای اعلام کرد، این دفتر هیچ گونه مجوزی جهت تولید و پخش این قطعه صادر نکرده و خواننده آن نیز فاقد هرگونه سابقه ای در این دفتر است”.

در این بیانیه تاکید شده است، ” نوع پرداختن به این مساله گویای طرح سازماندهی شده با هدف تخریب چهره جمهوری اسلامی ایران در میان مردم مسلمان منطقه و نیز اختلاف افکنی در داخل کشور است که هوشمندی اصحاب رسانه را در مواجهه با آن می طلبد و بدیهی است حفظ احترام و وحدت میان تمام اقوام ایران اسلامی همواره از سیاست های اصلی این دفتر بوده و خواهد بود”.

اما عليرغم اين محكوميت ها وبيانيه وزارت ارشاد ، اين آهنگ هنوز در بسيارى از سايتهاى ايرانى داخل كشور منتشر مى شود وهيچگونه اقدام قانونى عليه سازندگان اين آهنگ صورت نگرفته است.

Publisher: mhd

Source: http://farsi.alarabiya.net/fa/iran/2015/08/20/ادامه-اعتراض-عربهاى-ايران-نسبت-به-انتشار-آهنگ-

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا