انتشار خبرهایی درباره پناهنده شدن دانایی فر مرزبان ربوده شده به آمریکا العربیه

دانایی فر در میان ۵ سرباز مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بود که اواسط بهمن ماه گذشته، توسط جیش العدل، ربوده شده بودند.

برخی منابع مدعی شده‌اند گروهبان یکم جمشید دانایی فرد که پیش‌تر خبر اعدام او توسط گروه شبه نظامی جیش العدل منتشر شده بود، به آمریکا پناهنده شده است.
سایت پارسینه به نقل از پایگاه خبری «حقوق انسانی و اولیه بشر» خبر پناهنده شدن دانایی فر به آمریکا را منتشر کرده است. دانایی فر در میان ۵ سرباز مرزبانی جمهوری اسلامی ایران بود که اواسط بهمن ماه گذشته، توسط جیش العدل، ربوده شده بودند.

پس از مدتی جیش العدل اعلام کرد در اعتراض به اعدام یکی از فعالان سنی مذهب سیستان و بلوچستان، گروهبان یکم دانایی فر را اعدام کرده است سرانجام، ۴ سرباز دیگر ایرانی با وساطت مقام‌های مذهبی و بومی استان سیستان و بلوچستان، آزاد شدند.

پیش‌تر هم شماری از مسئولان ایرانی از جمله حسین ذوالفقاری فرمانده ستاد مرزبانی نیروی انتظامی، سخنانی از احتمال زنده بودن دانایی فر مطرح کرده بودند. در مقابل برخی از مقام‌های امنیتی ایرانی می‌گویند هیچ دلیل و مدرکی مبنی بر زنده بودن دانایی فر، وجود ندارد.
اکنون پایگاه خبری «حقوق انسانی و اولیه بشر» مدعی است که دانایی فر، صبح روز پنجشنبه ۸ خرداد، با یک هواپیمای نظامی به عنوان پناهنده سیاسی، وارد خاک آمریکا شده است.

این در حالی است که پیش‌تر عبدالرئوف ریگی سخنگوی سابق گروه جیش العدل در گفت‌و‌گو با العربیه خبر اعدام دانایی فر را تایید کرده و این اقدام را یکی از دلایل اختلاف با فاروقی فرمانده جیش العدل و انشعاب از این تشکیلات و تشکیل جیش النصر اعلام کرده بود.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا