بیست و سومین مراسم دانش آموختگی طلاب دارالعلوم زاهدان علیرغم ممانعت ها با شکوه برگزار شد

بیست و سومین مراسم دانش آموختگی 321 نفر از مردان و زنان طلبه حوزه علمیه دارالعلوم مکی زاهدان روز پنج شنبه با حضور پر شور مردم و علمای دینی از اقصا نقاط سنی نشین ایران و استان سیستان و بلوچستان برگزار شد.

به گزارش کمپین فعالین بلوچ در این مراسم از 145 نفر از برادران طلاب و 136 نفر از خواهران پس از اتمام دوران تحصیلات در حوزه های علمیه دارالعلوم مکی و مکتب خواهران عایشه صدیقه وابسته به این حوزه به درجه مولوی و فاضله نایل آمدند که عمامه گذاری و اعطا مدرک به آنان در مراسمی موسوم به “مراسم دانش آموختگی طلاب” انجام شد.

این همایش که همه ساله در 29 رجب برگزار می شود با تاکید بر وحدت و همدلی خیلی عظیمی از شرکت کنندگان از سرتاسر کشور را به سمت خود جلب می کند.

در این مراسم بسیاری از علمای داخل و خارج استان سیستان و بلوچستان نمایندگان مجلس و دانشگاهیان به ایراد سخن پرداختند و مولانا عبدالحمید اسماعیل زهی که سخنران پایانی مراسم بودند به نکاتی در مورد اهمیت تحصیل دختران ، مشکلات جهان اسلام و وحدت و همدلی امت اسلامی اشاره کردند و از مشارکت پر شور مردم و تمام اقشار جامعه تشکر ویژه نمودند.

مراسم فارغ التحصیلی در سالهای اخیر با ممانعت های مختلفی از سوی نهادهای امنیتی مواجه شده است و از حضور مهمان های خارجی و حتی بسیاری از علما و مردم اهل سنت دیگر استان های کشور ممانعت صورت می گیرد از این رو مدت زمان این جلسه از دو روز به یک روز کوتاه شده است.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا