بوی خوش نان در پیچ و خم گرانی/ کیفیت؛ حلقه مفقوده پخت نان در خاش

جوهر قند” ماده ای سرطان زا که با نان عجین می شود / توان خرید مردم با تورم موجود، بسیار کاهش یافته است
به گزارش سرویس اجتماعی عصر هامون به نقل از تفتان ما، نان در نزد پارسیان جایگاه بسیار بالایی دارد و یکی از اجزایی جدای ناپذیر سفره های ایرانیان محسوب می شود و عمدتاً نان های دارای آرد سبوس دار که با شعله غیرمستقیم پخته شود سالم ترین نان بحساب می آید.

آری! ” انگار قصه یادقدیم بخیر” اتفاق جدیدی نیست؛ قیمت نان کمتر بود و از یکطرف اندازه اش بزرگتر و ماندگاری و طعم آن نیز بیشتر اما همه ی این ها را ما امروز فقط می توان در فیلم های قدیمی دید و یا از زبان بزرگترها شنید…

در احترام گذاشتن به این ماده غذایی مقوی همین بس که به حدیثی از امام صادق(ع) اشاره کرد که می فرمایند: نان را گرامی بدارید که برای ایجاد آن همه موجودات در عرش و زمین به کار افتاده اند.

اما اصل مطلب این است که پس از افزایش ۳۰ درصدی قیمت نان انتظار مردم برآورده نشد و همچنان از کیفیت پایین نان رنج می برند و شهروندان بر این معتقدند که کیفیت بسیار پایین این ماده مقوی علاوه بر بی احترامی به این برکت پروردگار باعث هدر رفت هزینه در خرید آن و به مخاطره افتادن بهداشت و سلامت تغذیه ای افراد جامعه خواهد شد.
روی دیگر سکه تغییرات قیمت نان، مردم هستند. مردمی که گران شدن نان برای بسیاری از آنها به معنای کوچک شدن سفره هایشان است. هموطنانی که نگران از تجارب قبل، به این نکته می اندیشند که در پی گران شدن اقلام اساسی، قرار است کدامیک از محصولات دیگر نیز گران شوند.

بی‌کیفیتی نان و تعطیلی برخی نانوایی‌ها و سهمیه کم آرد، صدای مردم و همچنین گلایه نانوایان شهرستان خاش را در آورده است و بالا بودن ضایعات نان در خاش، رعایت نکردن بهداشت در نانوایی‌ها، کم فروشی، نبود کارکنان ماهر و با تجربه در نانوایی‌ها، نبود تجهیزات به روز و استاندارد نبودن دستگاه‌های پخت نان نارضایتی شهروندان خاشی را نیز به دنبال داشته است.

ادامه گزارش را در آدرس سایت ذکر شده ذیل مرور نمائید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا