جزئیات تازه از سیلاب بلوچستان/ ارتباط مخابراتی و برق مناطق سیل‌زده قطع شد؛ واژگونی یک آمبولانس

نبی‌بخش داوودی گفت: دور قبل بارندگی در شهرستان ایرانشهر بیش از 400 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف شهرستان از جمله راه، واحدهای مسکونی، برق، شبکه‌های آبرسانی و تاسیسات شهری وارد کرد

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرستان‌های استان سیستان و بلوچستان، نیروهای امدادی و بسیاری از ادارات شهرستان‌های جنوب سیستان و بلوچستان در پی فعالیت سامانه بارشی که از شب گذشته در شهرستان‌های مختلف این استان شروع به بارش کرده، به حالت آماده‌باش درآمده‌اند. بارش‌های سنگین در شهرستان‌های فنوج، خاش، نیکشهر و دلگان سبب بسته شدن بسیاری از محورهای مواصلاتی به ویژه محورهای مواصلاتی روستایی شده و این امر روند خدمت‌رسانی به مردم را کند کرده است.

قطع ارتباط مخابراتی مناطق سیل‌زده بارش سنگین از صبح امروز سبب شده ارتباط مخابراتی به ویژه با تلفن‌های همراه در شهرستان‌های منطقه بلوچستان با مشکل مواجه شود و ولی‌محمد حیدری، معاون شبکه مخابرات سیستان و بلوچستان در این رابطه در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم، اظهار داشت: به دلیل آسیب دیدگی فیبر نوری تا اطلاع ثانوی خطوط تلفن در جنوب سیستان و بلوچستان قطع است.

حیدری افزود: از ابتدای صبح امروز نیروهای شرکت مخابرات با بررسی خطوط و پیدا کردن محل قطعی در حال ترمیم خط هستند و امیدواریم هر چه سریعتر شاهد اتصال خطوط باشیم. براساس گزارش خبرنگار تسنیم از زاهدان، روان‌آب زیادی از سمت جاده میرجاوه بعد پلیس راه به سمت زاهدان در حرکت است که سبب بسته شدن یک لاین از جاده زاهدان به میرجاوه شده و درصورت ادامه بارش در ساعات آینده این جاده کاملاً بسته می‌شود و مردم باید از کمربندی و جاده خاش وارد شهر زاهدان شوند.

همچنین گزارش خبرنگار تسنیم از مهرستان از بسته شدن محورهای مواصلاتی مهرستان به سرباز و ایرانشهر به دلیل طغیان رودخانه حکایت دارد که موجب شد خودروی اداره برق مهرستان در آب رودخانه گرفتار شود که خوشبختانه با تلاش مردم و امدادگران رها شد. واژگونی یک آمبولانس در پی لغزندگی جاده معاون عملیات فوریت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم از واژگونی یک دستگاه آمبولانس در محور زاهدان خاش خبر داد و افزود: علت این حادثه که در حوزه استحفاظی علوم پزشکی زاهدان رخ داده، بارندگی و لغزندگی جاده بوده است.

شه‌بخش ادامه داد: این آمبولانس متعلق به بیمارستان “رازی” سراوان بوده که صبح امروز و در مسیر برگشت از زاهدان در منطقه “چانعلی” در محور زاهدان به خاش واژگون شد و نیروهای اورژانس 2 سرنشین آن را برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان انتقال دادند. وی خاطرنشان کرد: در تمام شهرستان‌های حوزه استحفاظی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان نیروهای اورژانس به حالت آماده‌باش هستند و شماره 115 آماده دریافت حوادث و جراحت‌های ناشی از سیل است.

دستگاه‌ها و نیروهای امدادی ایرانشهر در آماده‌باش هستند فرماندار ایرانشهر نیز در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در ایرانشهر اظهار داشت: در پی آغاز دور جدید بارندگی در شهرستان ایرانشهر، همه ادارات شهرستان آماده مقابله با حوادث مترقبه هستند و به همه دستگاه‌ها و نیروهای امدادی دستور آماده‌باش کامل ابلاغ شده است. نبی‌بخش داوودی گفت: دور قبل بارندگی در شهرستان ایرانشهر بیش از 400 میلیارد ریال به بخش‌های مختلف شهرستان از جمله راه، واحدهای مسکونی، برق، شبکه‌های آبرسانی و تاسیسات شهری وارد کرد که خوشبختانه حضور به موقع نیورهای امدادی موجب شد تا با وجود حجم بالای بارندگی از خسارات جانی جلوگیری شود.

وی ضمن تأکید بر ضرورت تعامل و همکاری همه دستگاه‌های شهرستان در مواجهه با حوادث ناشی از بارندگی شدید، افزود: برای مقابله با بحران و جلوگیری از خسارت تمهیدات لازم برای مدیریت هرگونه اتفاق احتمالی اندیشیده شده است. قطعی برق در پی بارندگی در شهرستان میرجاوه به گزارش خبرنگار تسنیم از میرجاوه، به دلیل بارندگی و اتصالی در طول شبکه برق‌رسانی، برق مشترکین در بخش “ریگ ملک” شهرستان میرجاوه قطع شده است.

ناصحی‌نیا، رئیس اداره برق میرجاوه علت احتمالی قطع برق در بخش “ریگ ملک” را وجود اتصالی در طول شبکه 60 کیلومتری این بخش عنوان کرده است. ناصحی‌نیا از اعزام 2 تیم رسیدگی به‌ خاموشی برق از شهرستان‌های زاهدان و خاش که به کمک نیروهای شهرستان میرجاوه آمده‌اند خبر داده و گفته است: به دلیل خاموشی‌های احتمالی و اتصالی‌های ناخواسته در شبکه برق‌رسانی، همه نیروهای رسیدگی به خاموشی برق شهرستان که شامل 6 تیم هستند به مناطق آسیب‌پذیر اعزام شده‌اند.

به گزارش خبرنگار تسنیم از زابل، تعدادی از معابر این شهرستان نیز در پی بارندگی اخیر دچار آبگرفتگی شده که البته حجم آن زیاد نیست و به زودی برطرف می‌شود. سامانه بارش‌زا فردا از سیستان و بلوچستان خارج می‌شود علی ملاشاهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان، با بیان اینکه سامانه بارش‌زا فردا از آسمان استان خارج می‌شود، افزود: شب گذشته در شمال و نیمه غربی استان بارش باران داشته و امروز نیز تمرکز بارش‌ها را در ارتفاعات جنوبی زاهدان، خاش، ایرانشهر و سرباز خواهیم داشت.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه بارش‌ها در بعد از ظهر امروز در سراوان و مهرستان ادامه خواهد داشت، بیان کرد: با توجه به اینکه از بعد از ظهر امروز کاهش دما را در زاهدان خواهیم داشت، احتمال بارش برف در طی امشب در ارتفاعات زاهدان وجود دارد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا