حضور مقامات بلندپایه شهرستان ایرانشهر در تشییع جنازه یکی از کشته شدگان حمله سپاه به “اشرار

در حالی که سپاه پاسدارن از انهدام یک باند 5 نفره “شرارت” در حومه شهر ایرانشهر خبر داده برخی از منابع محلی از “بی گناهی” یک تن از این 5 نفر خبر داده اند و گزارشها حاکی است که مقامات بلند پایه شهرستان ایرانشهر و سراوان در جمع شرکت کنندگان تشییع جنازه وی حضور داشته اند.
به گزارش کمپین فعالین بلوچ قرار گاه قدس سپاه جنوب شرق با اعلام خبر حمله مسلحانه به یک گروه شرارت گفته: “صبح روز سه شنبه 16 تیر طی یک عملیات اطلاعاتی، یک باند مهم شرارت و ناامنی منهدم و متلاشی شد.”

حضور مقامات بلندپایه شهرستان ایرانشهر در تشییع جنازه یکی از کشته شدگان حمله سپاه به "اشرار"

سپاه اعلام کرده که در این عملیات «حامد زردکوهی» سرکرده این گروه به همراه چهار نفر از “اعضای اصلی این گروه” به نام های نظر زردکوهی، هوشنگ زردکوهی، خالد سیاه خانی و محسن برنایون به “هلاکت” رسیدند.

قرارگاه قدس سپاه همچنین اعلام کرده که گروه مذکور از عوامل اصلی ناامنی در شهرستان ایرانشهر واقع در جنوب سیستان و بلوچستان بوده است.

سپاه ، سوابق این گروه را سرقت مسلحانه از بانک صادرات در ایرانشهر، سرقت طلافروشی در شهرستان مهرستان و قاچاق گسترده مواد مخدر و کشتن ستوان رحیمی از ماموران پلیس راه ایرانشهر اعلام کرده است.

از سوی دیگر گزارش های مختلفی در شبکه های مجازی به طور گسترده منتشر شده که “محسن برنایون” یکی از کشته شدگان این عملیات را به عنوان “معتمد” معرفی کرده و علت حضورش در آن محل را با هماهنگی فرمانداری و نیروی انتظامی دانسته اند که برای جلب نظر “گروه شرور” و تقاضای تامین بدانجا رفته است.

یکی از اعضای خانواده محسن برنایون به کمپین گفت: “محسن برنایون مهندس کشاورزی و یکی از افراد شناخته شده و معتمد شهر بوده که روابط خوبی با نیروی انتظامی ، سپاه و دستگاه های دولتی داشته است و در روز عملیات جهت ایجاد صلح برای درگیری های پیش آمده بین خانواده سیاه خانی و زردکوهی و همچنین تقاضای تامین گرفتن آنها رفته است اما به اشتباه توسط سپاه کشته و به عنوان شرور معرفی شده است”

با همه این موارد، کمپین فعالین بلوچ بر ابهام های موجود در این واقعه صحه می گذارد و برخی از زوایای پنهان این واقعه همچنان روشن نشده اند.

اما گزارشهای مردمی حاکی است که در تشییع جنازه “محسن برنایون” نبی بخش داوودی فرماندار ایرانشهر ، محمد سعید اربابی نمیانده ایرانشهر در مجلس، درویش ناروئی فرماندار سراوان، و تنی چند از مسئولان و فعالان بلوچ حضور داشته اند. امری که برای هیچ کدام از 4 نفر دیگر کشته شده در حمله سپاه اتفاق نیفتاده است.

 

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا