نامه اعتراضی جوانان قصرقندی به استاندار سیستان و بلوچستان : چرا باید جوانان نخبه مهر خاموشی بر دهان خود بزنند و قربانی سیاست های اشتباه و باند بازی های سیاسی کرسی نشینان قدرت در قصرقند شوند ؟

شخصی که اولا از شهرستان قصرقند نمی باشد و هیچگونه وابستگی به قصرقند ندارد دوما بدون هیچگونه قراردادی صرفا با نظر شخصی نماینده عالی دولت در شهرستان امورات روابط عمومی فرمانداری قصرقند را انجام میدهد و حتی دسترسی به نامه های طبقه بندی شده فرمانداری را نیز دارد که این خود امری خلاف و غیرقانونی است .

کاغذاخبار : جمعی از جوانان شهرستان قصرقند با ارسال نامه ای به کاغذاخبار ، به نحوه انتخاب جوان برتر این شهرستان که قرار است بزودی و درحضور وزیر اقتصاد از وی تجلیل شود , معترض شدند و خواستار رسیدگی علی اوسط هاشمی به این مساله شدند

متن این نامه بدین شرح می باشد :

بسم الله الرحمن الرحیم “

” جوان نباید عدالت‏ خواهى را از یاد ببرد ” 《 مقام معظم رهبری مدظله العالی 》

محضر استاندار فرهیخته و الگوساز استان پهناور سیستان و بلوچستان جناب آقای مهندس علی اوسط هاشمی با سلام و تحیات وافر الهی بسیار خرسندیم که فرصتی ارزشمند دست داد تا چند کلمه ای را با زبان گویای قلم بنگاریم و به سمع و نظر حضرتعالی برسانیم.

استاندار محترم و ایده محور ، آنچه که موجب گردید تا این مطلب را با رعایت حق و عدالت بنگاریم ، برخی بی مهری ها ، تبعیض ها و رویکردهای مفرط و مکرر پوپولیستی از جانب نماینده عالی دولت در شهرستان قصرقند می باشد که در حق جوانان این دیار روا داشته است.

همانگونه که حضرتعالی واقف هستید روز پنجشنبه مورخ چهاردهم اردیبهشت ماه ، میزبان وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی جناب آقای دکتر طیب نیا در استان خواهیم بود .

در همین راستا اداره کل ورزش و جوانان استان در نظر دارد به مناسب هفته جوان ، جشن بزرگ ورنا و برنا را با حضور آن مقام عالی برگزار نماید و در این جشن از هر شهرستان یک نفر جوان نخبه به نیابت از نخبگان هر شهرستان توسط وزیر محترم امور اقتصادی و دارایی تجلیل گردد . و طبیعتا فرمانداری های هر شهرستان یک نفر از جوانان نخبه شهرستان خود را معرفی نموده اند.

اما در شهرستان قصرقند شخصی به عنوان نماینده جوانان نخبه از طرف فرماندار محترم این شهرستان معرفی گردیده ، که بهت و حیرت همه جوانان این دیار را به همراه داشته است.

شخصی که اولا از شهرستان قصرقند نمی باشد و هیچگونه وابستگی به قصرقند ندارد دوما بدون هیچگونه قراردادی صرفا با نظر شخصی نماینده عالی دولت در شهرستان امورات روابط عمومی فرمانداری قصرقند را انجام میدهد و حتی دسترسی به نامه های طبقه بندی شده فرمانداری را نیز دارد که این خود امری خلاف و غیرقانونی است .

حال ما جوانان شهرستان قصرقند که قلم شکوه را بر داشته ایم و نامه ای سرگشاده خطاب به حضرتعالی که همه می دانیم یکی از مهمترین دغدغه های فکریتان پرهیز از رویکردهای مفرط پوپولیستی و زدودن تبعیض ، مظلومیت و رای و نظر استبدادی از چهره ی این استان است نوشته ایم ؛ پس تنها انتظاری که ما جوانان شهرستان قصرقند از جنابعالی داریم این است که در کرسی عدالت از حق ما دفاع کنید و از فرماندار قصرقند پاسخ بخواهید شاخصه و زمینه ی نخبگی جوانی که معرفی نموده است در چیست ؟

جناب آقای مهندس هاشمی ، چرا شهرستانی که مملو از جوانان تحصیلکرده ، فرهیخته و نخبه است ( نمونه بارز و بلامنازع آن آقای ” زبیر رئیسی ” از روستای توکل بخش ساربوک که در آزمون اخیر دکتری رتبه نخست مهندسی برق کشور را از آن خود نمود ) چنین اتفاقی بیفتد؟

چرا شهرستانی که جوانانش می توانند حرفی برای گفتن داشته باشند باید مهر خاموشی بر دهان خود بزنند و قربانی سیاست های اشتباه و باند بازی های سیاسی کرسی نشینان قدرت در شهرستان شوند ؟

چرا چهره من جوان باید مملو از افسردگی و ناراحتی باشد که منشأ همه اینها عدم اعتماد و حتی بالاتر از ان عدم اعتقاد به جوانان این شهرستان از جانب فرماندار محترم می باشد . چرا جوانی که سالها تحصیل کرده امروز باید بیکار باشد و جوانی که در اداره ای در قالب امریه مشغول به خدمت بوده باید بعد از دو سال کسب تجربه و خدمت در آن نهاد با اینکه توانایی و استعداد دارد باید جای خود را به شخصی بدهد که هیچگونه حکم و قراردای ندارد و مهمتر از آن غیر بومی است؟

استاندار محترم :گفتار قلم ما اگر چه تیز است اما راسخ و صادق است و قصد توهین به هیچ شخص و نهاد خاصی را نداریم اما گفتن واقعیت همیشه تلخ بوده و خواهد بود .

واقعیت را نوشتیم تا حقی را که به گردن ما جوانان بود ادا کرده باشیم. و کلام آخرمان : از نماینده عالی دولت در شهرستان انتظار می رفت در طی این چهار سال تصدی خود به جای رویکردهای پوپولیستی به رویکردهای نخبه محور میگرائید و به سوی اجماع نخبگان فکری و ابزاری منطقه در جهت بهره گیری از ظرفیت های آنان برای امر توسعه می پرداخت.

چرا که حقیقتا وجود نخبگان مختلف شهرستان قصرقند یک پتانسیل بسیار عظیم برای امر توسعه این منطقه است. حال باید از فرماندار محترم قصرقند بپرسید در طی این چهار سال چه فعالیت موثری را در زمینه شناسایی و اجماع سازی جوانان و نخبگان این شهرستان انجام داده است ؟

من الله التوفیق

جمعی از جوانان شهرستان قصرقند

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا