حمله موشکی به دمشق در آستانه ورود ظریف به سوریه

به گفته خبرگزاری رویترز مخالفان مسلح در آستانه ورود محمدجواد ظریف، وزیر امورخارجه ایران به دمشق، پایتخت سوریه را مورد حمله موشکی قرار دادند. در پی این حمله نیروی هوایی سوریه نیز حومه دمشق را بمباران کرد.

حمله روز چهارشنبه دستکم ۳۱ قربانی برجای گذاشته

حمله روز چهارشنبه دستکم ۳۱ قربانی برجای گذاشته

رسانه‌های رژیم سوریه تایید کردند که دمشق در آستانه ورود محمدجواد ظریف، وزیر خارجه ایران مورد حمله موشکی قرار گرفته است. به گزارش این رسانه‌ها ده‌ها موشک به مرکز شهر دمشق اصابت کرده است.

گروه ناظران حقوق بشر سوریه نیز ضمن تایید این خبر اعلام کرد که دست‌کم یک تن در این موشک‌باران کشته و ۲۰ نفر مجروح شده‌اند.

وزارت کشور سوریه شمار کشته‌شدگان حمله موشکی را ۴ نفر اعلام کرده است. به گفته منابع رسمی سوریه دست‌کم ۵۸ نفر نیز در این حمله زخمی شده‌اند.

محمد‌جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، قرار است بعد از ظهر چهارشنبه (۱۲ اوت/۲۱ مرداد) وارد دمشق شود و با مقامات سوریه درباره حل بحران این کشور رایزنی کند.

ظریف در نخستین مقصد سفر منطقه‌ای خود در ضاحیه جنوبی بیروت با حسن نصرالله ، دبیرکل حزب‌الله لبنان دیدار و گفت‌وگو کرد. بنا به گزارش خبرگزاری ایرنا حسن نصرالله “دستاوردها و نتایج” توافق هسته‌ای با ایران را مثبت ارزیابی کرده است.

بنا به گزارش تلویزیون المنار وابسته به حزب‌الله، وزیر امور خارجه ایران و نصرالله درباره مشکلات جاری لبنان و منطقه گفت‌وگو کردند. گفته می‌‌شود “خلا ریاست جمهوری” در لبنان یکی از موضوعات مورد بحث بوده است.

ایران نیز با ارائه طرحی چهار ماده‌ای در پی یافتن را‌ه‌حلی برای بحران سوریه است. ایران و حزب‌الله در کنار روسیه مهم‌ترین حامیان رژیم بشار اسد به شمار می‌آیند. بنا به گزارش خبرگزاری آسوشتیدپرس حزب‌الله تا کنون هزاران نیروی خود را به سوریه فرستاده، تا در نبردهای داخلی علیه مخالفان مسلح به رژیم بشار اسد یاری رسانند.

بیشتر بخوانید: برقراری آتش‌بس موقت میان حزب‌الله و اسلام‌گرایان در سوریه

حمله هوایی ارتش سوریه به حومه دمشق

خبرگزاری رویترز اعلام کرد که جنگنده‌های ارتش سوریه مناطقی را در حومه شرق دمشق در روز چهارشنبه بمباران کردند. این مناطق در کنترل نیروهای مخالف دولت است.

به گفته گروه ناظران حقوق بشر سوریه در این حمله هوایی دست‌کم ۳۱ شهروند سوری کشته شده‌اند. گفته می‌شود که حمله هوایی ارتش سوریه پس از موشک‌باران دمشق صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه در گزارش خود شمار کشته‌شدگان را ۳۷ و مجروحان را ۱۲۰ نفر ذکر کرده است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا