سیستان و بلوچستان کم طلاق ترین استان کشور

به گزارش کمپین فعالین بلوچ به نقل از ایرنا، ‘رضا راحت دهمرده’ روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران با تبریک هفته ثبت احوال به فعالان این عرصه افزود: این آمار در کشور به طور میانگین9/1 (یک و نه دهم) در هزار است.
وی اظهار داشت: شاخص ثبت ازدواج به طلاق در کشور 7/4 (چهار و هفت دهم) است یعنی به ازای هر 7/4 واقعه ازدواج یکی به طلاق منجر می شود که بیشترین رقم مربوط به سیستان و بلوچستان با 16 و کمترین مربوط به استان البرز با 9/2 (دو و نه دهم) است.
وی گفت: بیشترین طلاق ثبت شده به استان خراسان رضوی با 9/2 (دو و نه) در هزار و کمترین مربوط به سیستان و بلوچستان با 4/0 دهم در هزار مربوط است

مدیر کل ثبت احوال سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کل طلاق های ثبت شده در 9 ماه امسال هزار و 44 واقعه است که 997 واقعه شهری و 47 واقعه روستایی بوده است.
دهمرده ادامه داد: بیشترین طلاق های ثبت شده معادل 7/12 (دوازده و هفت) درصد از کل طلاق های ثبت شده در زوجین با طول زندگی مشترک کمتر از یکسال به وقوع پیوسته و بعد از آن معادل7/10 (ده و هفت) درصد در زوجین با اختلاف سنی چهارسال بزرگتر از زوجه واقع شده است.

وی با بیان اینکه بیشترین طلاق ها برای مردان در گروه سنی 25 تا 29 سال و برای زنان در گروه سنی 20 تا 24 سال صورت گرفته است گفت: در هر ماه به طور متوسط 116 واقعه و در هر شبانه روز به طور متوسط چهار واقعه طلاق در استان به ثبت می رسد.
وی خاطر نشان کرد: درصد طلاق ثبت شده استان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال قبل 2/10 درصد کاهش یافته است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا