عاملان حمله خونبار تروریستی به نشریه فرانسوی شناسایی شدند

بنا بر این گزارش‌ها، متهمان دو برادر به نام‌های سعید (۳۲ ساله) و شریف (۳۴ ساله) هستند که شهروندانی فرانسوی با اصلیتی الجزایری هستند. متهم سوم هم عمید نام دارد که ۱۸ ساله است. بنا بر این گزارش‌ها عمید راننده خودرویی بود که از آن در حمله به ساحتمان نشریه فرانسوی استفاده شد.

منابعی در پلیس فرانسه اعلام کردند که عاملان حمله مسلحانه به نشریه فرانسوی طنز «چارلی ابدو» شناسایی شدند. 
به گزارش خبرگزاری‌ها به نقل از پلیس فرانسه، عاملان دو برادر هستند که در منطقه پاریس ساکنند و یک نفر دیگر که در منطقه ریمس سکونت دارد. 
این سه که هویتشان به طور رسمی اعلام نشده، تحت تعقیب پلیس فرانسه قرار دارند.

رسانه‌های فرانسوی و آمریکایی به طور گسترده اخباری غیر رسمی و تایید نشده‌ای را درباره هویت مته‌مان منتشر می‌کنند. 
بنا بر این گزارش‌ها، مته‌مان دو برادر به نام‌های سعید (۳۲ ساله) و شریف (۳۴ ساله) هستند که شهروندانی فرانسوی با اصلیتی الجزایری هستند. متهم سوم هم عمید نام دارد که ۱۸ ساله است. بنا بر این گزارش‌ها عمید راننده خودرویی بود که از آن در حمله به ساحتمان نشریه فرانسوی استفاده شد.
این در حالی است که فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه، شامگاه گذشته اعلام ۳ روز عزای عمومی کرد. 

اولاند در نطقی تلویزیونی که به طور مستقیم پخش شد، گفت که جستجو برای یافتن عاملان حمله ادامه دارد و تمام اقدام‌ها برای دستگیری و محاکمه آن‌ها صورت گرفته است.
او افزود «جنایتکاران» دموکراسی را در کشور هدف قرار داده‌اند. 
رئیس جمهوری فرانسه تاکید کرد که عاملان حمله، به اشد مجازات خواهند رسید. 

او با بیان اینکه فرانسه به وحدت ملی برای مقابله با «این جنایت» تکیه دارد، گفت: «بهترین سلاح ما وحدت ما است. هیچ چیز نمی‌تواند ما را چند دسته کند، هیچ چیز نباید بین ما تفرقه ایجاد کند.» 
در حمله روز چهارشنبه ۷-۱-۲۰۱۵ افراد مسلح به دفتر هفته نامه «چارلی ابدو» در پاریس دست کم ۱۲ تن کشته و شماری زخمی شدند. چهارتن از کشته شدگان از کاریکاتوریست‌های مطرح فرانسه هستند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا