منیره شیرانی مدیر گروه حقوق بشر بلوچستان در ششمین کنفرانس جهانی مبارزه با اعدام در اسلو ، نروژ ۲۱ تا ۲۳ ژوئن شرکت کرد.

برگزاری ششمین کنفرانس جهانی مبارزه با اعدام در ایران و جهان با همکاری سازمان ECPM به مدت ۳ روز از تاریخ ۲۱ تا ۲۳ ژوئن در اوسلو ، نروژ برگزار گردید.

خانم منیره شیرانی مدیر گروه حقوق بشر بلوچستان با دعوت رسمی از سوی سازمان EC

PM در کنفرانس ۳ روزه نروژ با هدف مبارزه با اعدام ملیت های مختلف و موضوع مهاجرت و راه حلهای آن شرکت نمود.

ظرف هر ۳ سال ، سازمان ECPM کنگره جهانی مبارزه با اعدام را برای دستیابی به مکانیزمهای جدید جهانی برای توقف اعدام در جهان برگزار می کند.

در روزهای ۲۱ تا ۲۳ ژوئن امسال ، ۱۰۰ ها شرکت کننده ، وزرا ی کشورهای مختلف ، دیپلماتها ، نمایندگان مجالس کشورهای مختلف ، دانشگاهیان ، وکلای مدافع حقوق بشری و اعضای گروههای حقوق بشری و فعالین مدنی از سراسر جهان به مدت ۳ روز در اوسلو نروژ گرد هم آمده بودند تا با بررسی موضوع اعدام علل و راهکارهای مبارزه با اعدام در سراسر جهان و علی الخصوص در ایران به استراتژی و راه حلهای مثمرثمرتری دست بیابند.

خانم منیره شیرانی مدیر گروه حقوق بشر بلوچستان با بیان مشکلات ملیتهای مختلف ساکن ایران و گروههای تحت ستم که بطور سیستماتیک با تبعیض و سرکوب حاکمیت مواجه هستند در صدر اعدام شدگان توسط رژیم ایران هستند. مدیر گروه حقوق بشر بلوچستان سیاست سرکوب و اعدام مردم بلوچ ، کرد ، اعراب اهوازی ، ترک های آذری و ترکمن ها در ایران جز سیاست لاینفک رژیم ایران در جهت مبارزه با فعالیتهای اجتماعی ، فرهنگی و سیاسی فعالین این اعمال می کند. آمار بالای اعدام فعالین سیاسی و مدنی در ایران در طول ۵ سال گذشته ، ایران را در رتبه بالاترین آمار اعدام کنندگان در جهان قرار داده است. ملیت های مختلف ساکن ایران به اهرمهای قانونی و حق و حقوق انسانی خود در جهت دفاع از منافع ملی مردم خود بدلیل سیستم تبعیض موجود در حاکمیت، فقر، سرکوب و زندگی در شرایط نظامی و امنیتی برخودار نیستند.

خانم شیرانی با بیان اینکه این کنفرانس همواره در سطح بین المللی و با حضور بیشمار سازمانها و فعالین مدافع حقوق بشر جهانی برگزار می شود ابراز امیدواری نمودند که با اعمال فشار بر دولت ایران و توقف کمکهای مالی توسط سازمان ملل در رابطه با مبارزه با قاچاق مواد مخدر که متاسفانه بیشترین اعدامها در ایران در این زمینه می باشند خواستار پاسخگویی و توقف اعدامها در ایران شد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا