نامه همسر ادریس بلیده ای یکی از بازداشت شدگان نصیر آباد سرباز به اتهامات فرمانده انتظامی بلوچستان

به گزارش کمپین فعالین بلوچ روز یکشنبه 14 دیماه در یورش ماموران امنیتی و سپاه پاسداران به روستای نصیر آباد سرباز واقع در جنوب بلوچستان دستکم 30 نفر بازداشت شدند که یکی از این بازداشت شدگان ادریس بلیده ای است.

نامه همسر ادریس بلیده ای یکی از بازداشت شدگان نصیر آباد سرباز به اتهامات فرمانده انتظامی بلوچستان
ماموران امنیتی 90 درصد ترور ها و حلمه های انفجاری سالهای اخیر بلوچستان را به این بازداشت شدگان نسبت داده اند اما خانواده آنها را بی گناه می داددند و اتهامات را رد می کنند.
تا کنون در خواست های خانواده برای ملاقات و تماس تلفنی و اخذ وکیل برای بازداشت شدگان رد شده است.
در همین زمینه همسر یکی از بازداشت شدگان نصیر اباد سرباز در نامه ای به فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان به اتهامات وارد شده از سوی وی پاسخ می گوید و از چگونگی بازداشت همسرش می گوید. این نامه که به “کمپین فعالین بلوچ” رسیده است به شرح ذیل است:

جناب آقای رحیمی فرمانده انتظامی سیستان و بلوچستان
سلام علیکم
من سمیه بهرامزهی ، همسرادریس بلیده ای هستم. که به همراه برادرش بشیر بلیدیی و 30 نفر دیگر روز یکشنبه 14 آبان با یورش وحشیانه ماموران شما به روستای ما بازداشت شدند.
ماموران زیر نظر شما وقتی ما خواب بودیم درب و پنجره را شکسته وارد خانه شده و پتو را از سر ما کشیدند و با توهین و تحقیر و جیغ و فریاد کشیدن بر سر ما شوهرم را با لباس شب و بدون دمپایی و پیراهن بازداشت کرده و بدون هیچ پرس و جویی اورا دست بند زده و به مکان نا معلومی منتقل کردنداز آن روز دو فرزندم ترس تمام وجودشان را فراگرفته و هرشب که میخوابند در خواب میگن: مامان مامورا میان”
وقتیکه از ماموران پرسیدم که چکارش دارید و آیا شما حکم و مجوزی دارید که به اتاق خواب ما حمله کرده اید می گفتند: خفه شید چند تا سوال ازشون میپرسم و بس! اما تا الان هیچ خبری از آنها نیست. نه تماسی، نه ملاقاتی، نه هیچ خبری. هر چقدر برای ملاقات می رویم می گویند بروید ماه بعد بیاید به شما نشانشان نمی دهیم.
همسرم و برادرش دو برادر یتیم بودند که 17 سال پیش پدرشان فوت کرده است و مادرش این دو را با هزار بدبختی پرورش داده تا به این سن رسیده اند و وضعیت بقیه بازداشت شدگان بهتر نیست.
شغل همسرم ادریس ، کشاورزی هست و سرپرست سه خانواده با هشت نفر جمعیت می باشد که مادر پیرش تحت پوشش کمیته امداد هست و با مبلغ کمی که هر ماه دریافت می کرد زندگی خود را سپری می کردند و چون با کشاورزی مایحتاج زندگی بر آورده نمی شد پیش داییش در مرغ فروشی شروع به کار کرده بود و هنوز دو هفته از کارگری و شاگردیش نمی گذرد که به اتهام “تروریت” بودن بازداشتش کردید…. در حالی که به آنها اتهام می زنید که چند سال در پاکستان و افغانستان آموزش بمبگذاری دیده اند. اینها همه کذب است چرا که در همه این سالهایی که همسرم با من بوده و دو فرزند داریم هیچ وقت یک ماه هم از خانواده اش دور نبوده است. چه برسد به سه سال آموزش نظامی در افغانستان و پاکستان.
به والله که ما سه خانواده در یک اتاق خاکی و گلی میخوابیم حتی بعضی وقتها شب را با یک تکه نان سپری می کردیم حالا ما کجا واین اتهامات بی اساس که شما فرمانده نیروی انتظامی و اطلاعات، به ما می زنید کجا ؟!
چگونه ممکن است شما دوسال قبل با سر و صدای فراوان می گفتید که قاتل مولوی جنگی زهی، مولوی نقش بندی و همراهانش هستند اما وقتی ثابت شد که همه اینها اتهامات بی پایه ای بودند که بدخواهانی از مسئولان امنیتی به وی نسبت داده اند حالا که این گروه 18 نفره بازداشت شدگان نصیر اباد را گرفتید؛ ادعا دارید که اینها قاتلان مولوی جنگی زهی و ترور چندین معلم و ترور یک معلم و بسیجی را به عهده گرفته اند. همانگونه که در مورد مولوی نقشبندی و همراهانش گفتید که به عهده گرفته اند اما بعدا مشخص شد که زیر فشار شکنجه روحی و جسمی وادار به گفتن موارد املا شده بودند.
چرا ادعا می کنید که این افراد تروریست های حرفه ای باندی هستند در حالی که هیچ سلاحی از آنها پیدا نکردید و هیچ کس فراری نبود و هیچ کدام خبری از چرایی بازداشتشان نداشتند؟
چطور ممکن است یک نفر که شما می گوید یک باند است در روستای خودش و دوستان خودش را ترور کند؟! این با کدام منطق جور در می آید؟
ما مردم نصیر اباد همگی از به شهادت رساندن این بسیجی و معلم شهرکی ناراحت و غمگین شدیم هیچ وقت انسان های صلح جو و فقیر سرباز و نصیر اباد دست به کارهای تروریستی نمی زنند.
اگر شما هزار بارهم سعی در دلیل تراشی کنید ما که با چشمان خود دیده ایم و از فشارهای ماموران شما خبر داریم باور نخواهیم کرد.
جناب سردار رحیمی ما از شما تقاضا داریم عدل و انصاف را رعایت کنید و به دنبال مجرمان اصلی بروید و بی گناهان را آزاد کنید. و اگر فریاد ما را گوش نکنید ما به خداوند شکایت خواهیم کرد.
سمیه بهرامزهی
همسر ادریس بلیده ایی

شنبه 27 دیماه 1393

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا