نظر ۳ نهاد حقوق بشر آلمانی درباره سفر اشتاین​مایر به ایران، “تسلیم در برابر یک رژیم دیکتاتوری”

تیلمان زولش، رئیس بنیاد مدافع حقوق اقوام تحت ستم روز جمعه (۱۶ اکتبر/۲۴ مهر) در نامه سرگشاده به وزیر امور خارجه آلمان توصیه می​کند “به جای معامله اقتصادی، وضعیت حقوق بشر را با حاکمان ایران در میان بگذارد و آزادی زندانیان سیاسی را از سران ایران طلب کند”.
فرانک​والتر اشتاین​مایر بامداد شنبه (۱۷ اکتبر/۲۵ مهر) وارد تهران شد. او با محمد جواد ظریف همتای ایرانی خود ملاقات کرد و بلافاصله در نشست مقدماتی “کنفرانس امنیتی مونیخ” که برای نخستین بار در تهران برگزار می‌شود، شرکت کرد.
بیشتر بخوانید: وزیر خارجه آلمان برای مذاکره با مقامات ایران وارد تهران شد

آقای اشتاین​مایر در ادامه دیدار دور روزه خود از ایران قرار است با حسن روحانی، رئیس جمهور و علی لاریجانی، رئیس مجلس نیز ملاقات کند. یک هیات فرهنگی نیز اشتاین مایر را در سفر به تهران همراهی می​کند.

روز یکشنبه وزیر خارجه آلمان در جمع اساتید و دانشجویان با موضوع “تبادلات فرهنگی و دانشگاهی بین کشورهای ایران و آلمان” سخنرانی کوتاهی خواهد کرد.

مارتین شفر سخنگوی وزارت خارجه آلمان اهداف سفر اشتاین‌مایر را “تحرک مناسبات سیاسی دو کشور، چگونگی به جریان انداختن توافق هسته‌ای و مسائل سیاسی و امنیتی منطقه به ویژه سوریه” اعلام کرد.

گرچه محافل سیاسی و اقتصادی آلمان از سفر اشتاین​مایر استقبال کرده​اند و راضی به نظر می​آیند اما نهادهای حقوق بشری این کشور انتقاد می​کنند که مسائل حقوق بشر در این میان فراموش شده است. سازمان عفو بین​الملل شاخه آلمان، “بنیاد مدافع حقوق اقوام تحت ستم”(GfbV) و “جامعه بین‌المللی حقوق بشر درآلمان”(IGFM) از آقای اشتاین مایر درخواست کردند که مسائل حقوق بشر را جزو اولویت​های گفت‌وگوی خود با طرف ایرانی قرار دهد.

درخواست عفو بین​الملل شاخه آلمان از اشتاین​مایر

روت یوتنر، کارشناس امور ایران در سازمان عفو بین​الملل شاخه آلمان می​گوید، عفو بین<الملل انتظار دارد که آقای اشتاین​مایر "سرکوب منتقدین، فشار به جامعه مدنی و اشکالات نظام قضائی این کشور" را مطرح کند. ادامه مطلب را در سایت اینترنتی ذکر شده ذیل مرور نمائید. http://www.dw.com/fa-ir/نظر-۳-نهاد-حقوق-بشر-آلمانی-درباره-سفر-اشتاینمایر-به-ایران/a-18788636

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا