۲۰۰ هزار نفر از مردم چابهار در سواحل دریای بلوچستان آبرسانی سقایی می‌شوند، هر نفر روزانه ۱۵ لیتر!

چابهار – نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی گفت: بیش از ۲۰۰ هزار نفر از جمعیت چابهار فاقد شبکه آب‌رسانی هستند و به‌ صورت سقایی آب‌رسانی می‌شوند.

عبدالغفور ایران نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به بحران دسترسی به آب در چابهار اظهار داشت: هم ‌اکنون بیش از ۹۰ درصد جمعیت چابهار در ۴۰۶ روستای این شهرستان با جمعیت بیش از ۲۰۰ هزار نفر به‌ صورت سقایی و با ناوگان آب‌ رسانی سیار آب‌رسانی می‌شوند.

وی افزود: تعداد ۵۰ تانکر، ماهانه ۷ هزار سرویس آب سقایی با سهمیه هر نفر ۱۵ لیتر در روز میان روستانشینان چابهار توزیع می‌کنند که عمده این تانکرها به دلیل آب ‌وهوای چابهار و میزان زنگ‌زدگی بالا هم ‌اکنون فرسوده شده‌اند.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: از میان تانکرهای آب‌رسانی چابهار ۷ تانکر بیش از بقیه فرسوده شده و با آنکه قابلیت آب‌رسانی را از دست‌ داده اند اما به دلیل نبود تانکر همچنان برای آب‌رسانی به روستاها استفاده می‌شوند.

ایران نژاد خاطر نشان کرد: اختصاص حداقل ۱۴ میلیارد تومان برای نوسازی و خرید ناوگان آبرسانی جدید و هم‌ چنین پرداخت مطالبات ناوگان‌های خصوصی لازم است تا کار آب‌رسانی سقایی به روستاهای چابهار تداوم داشته باشد وگرنه توان آب‌رسانی از دست خارج می‌شود.

وی بیان داشت: با توجه به اهمیت راهبردی چابهار در مناسبات ملی و بین‌المللی، اختصاص منابع ویژه برای تسریع در پروژه‌های آب‌رسانی به مردم محروم روستاها ضرورت توسعه سواحل بلوچستان است.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا