۳۰۰ کودک فاقد شناسنامه در نیمروز از تحصیل محروم هستند

خبرگزاری هرانا – مدیر آموزش و پرورش نیمروز یکی از معضلات این شهرستان را وجود افراد فاقد شناسنامه عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ نفر از کودکان شهرستان نیمروز بر اساس بررسیهای انجام شده فاقد شناسنامه و محروم از تحصیل هستند.

احمد امیرشاهی «روز چهارشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه در آموزش و پرورش شهرستان نیمروز افزود: این افراد به سبب نداشتن شناسنامه امکان نام نویسی در مدارس را ندارند و برنامه‌ای نیز برای جذب آنان وجود ندارد.

به گزارش هرانا به نقل از ایرنا، وی اظهار داشت: ۷۲۵ نفر از دانش آموزان در سه مدرسه این شهرستان مورد سنجش قرار گرفتند و افرادی که از بهره هوشی بالایی برخوردار بودند به اداره آموزش و پرورش معرفی شدند تا نسبت به انتقال آنان به مدارس خاص اقدام شود.

مدیر آموزش و پرورش نیمروز یکی از معضلات این شهرستان را وجود افراد فاقد شناسنامه عنوان کرد و گفت: ۳۰۰ نفر از کودکان شهرستان نیمروز بر اساس بررسیهای انجام شده فاقد شناسنامه و محروم از تحصیل هستند.

مدیر آموزش و پرورش نیمروز بیان کرد: تقویت مدارس شبانه روزی، بازدید از تمام مدارس شهرستان و رفع کاستی‌ها، توزیع لوازم التحریر در بین دانش آموزان، ساماندهی نیروهای انسانی، ثبت نام دانش آموزان در سامانه مربوطه، صدور ابلاغ انشایی برای تمام معلمان و دریافت کتاب تحصیلی برای تمام دانش آموزان، رنگ آمیزی ۱۵ مدرسه و تعمیرات ۱۳ مدرسه از جمله اقدامات انجام شده برای بازگشایی مدارس در سال تحصیلی جدید است.

امیر شاهی ادامه داد: ۹ هزار دانش آموز با بهره گیری از ۸۴۴ معلم اول مهرماه در در ۹۶ آموزشگاه شهرستان نیمروز مشغول به تحصیل می‌شوند.

وی با بیان اینکه برخی از دانش آموزان این شهرستان بدلیل عدم تامین لوازم التحریر از ادامه تحصیل باز می‌مانند تصریح کرد: خشکسالی و نبود اشتغال اقتصاد مردم شهرستان نیمروز را در وضعیت نامطلوبی قرار داده بگونه‌ای که برخی از خانواده‌ها حتی توان تامین هزینه لوازم التحریر فرزندان خود برای تحصیل را ندارند.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا